299

Blog

Moller's Blog

Ana Sayfa > Yazın Güneşlenmek D Vitamini İhtiyacını Karşılamaya Yeterli mi

Yazın Güneşlenmek D Vitamini İhtiyacını Karşılamaya Yeterli mi

Yazın Güneşlenmek D Vitamini İhtiyacını Karşılamaya Yeterli mi

Türkiye’de D vitamini eksikliği yaşayanların oranı yüzde 90 seviyesinde. D vitamini kaynağını güneşten alan bir vitamin, ancak tek başına güneş hiçbir zaman yeterli değil. Aslında D vitaminini besinlerden alıyoruz, güneş bu vitamini güçlü ışınlarıyla aktif hale getiriyor. Bu yüzden sadece güneşlenmek D vitamini ihtiyacını karşılamıyor. Güneş ışınları elbette D vitamini bakımından sağlıklı, destekleyici bir etken, ama uzmanlar güneşe güvenerek D vitaminince zengin beslenmeyi, hatta besin desteği almayı ihmal etmeyin diyor. Yaz aylarında güneşin bol olduğu günlerde güneş banyosu yapmak, güneşlenmek, azalmış D vitamini seviyesinin normale dönmesinde gerek duyulan D vitamini ihtiyacını karşılamada yetersiz kalabiliyor.D vitamini içeren beslenme önerilerinde özellikle Omega 3 açısından zengin balık türlerinin tüketimi öneriliyor. Deniz ürünleri hem Omega 3 hem de D vitamini desteği sunuyor. Yumurta ve süt de D vitamini açısından ideal besinlerdir. Bu beslenme döngüsünde 100 - 150 IU (ünite) D vitamini almak mümkün. Güneşlenme ise 200 - 300 IU oranında D vitamini alımını sağlıyor. Ancak hala yeterli değil. Uzmanlara göre D vitamini seviyesini korumak için günlük 400 - 600 IU D vitaminine ihtiyaç duyuluyor. İleri yaşlarda 800 IU’ye çıkıyor. Eğer kan tahlili sonucunda D vitamini eksikliği tespit edilmiş ise, hekimler tarafından daha yüksek dozlarda D vitamini kullanılması öneriliyor. Yeterli düzeyde D vitamini alınamadığı zaman, D vitamini içeren takviyeler ihtiyacı karşılayan önemli desteklerdir. Doktorlara göre D vitamini ve Omega 3 alımı asla ihmal edilmemeli. Vitamin ve sağlıklı yağlardan mahrum kalmak kronik hastalıklara zemin hazırlıyor. Bu nedenle her mevsim Omega 3 takviyesi, ihtiyaca göre de D vitamini desteği alınmalıdır. 

Sorularınızı whatsapp üzerinden bize iletebilirsiniz. WhatsApp