Yaşlılıkta Beslenmenin Önemi Artıyor!

curamed yaşlılıkta beslenme önemi

Dünya Sağlık Örgütü (WHO), 65 yaş ve üstü kişileri yaşlı olarak kategorize ediyor. Elbette ortalama insan ömrü uzadığından yaşlı diye sınıflandırma yapılan yaş grubu aslında gün geçtikçe ilerliyor. Zira sağlıklı ve dengeli beslenme, egzersiz, uyku, vitamin ve Omega 3 gibi takviyeler ile yaşam kalitesi yükseltiliyor ve insan ömrü uzuyor. Elbette tüm yaş gruplarında beslenme önem teşkil ediyor. Bilhassa yaşlılarda beslenme daha önemlidir. Çünkü kaliteli, huzurlu bir yaşlılık için yediklerimize çok dikkat etmeliyiz. Yaşlandıkça metabolizma ile birlikte birçok şey aşağı yönde ilerleme kaydeder. Örneğin vücut ağırlığı altmış yaşından sonra düşme eğilimi gösterir. Metabolizma yavaşlar. Kilo artışı yaşanır. Kabızlık gibi sindirim sistemi zorlukları yaşanır.

Belli bir yaşın üzerine geldikten sonra az ve sık yeme düzeni tercih edilmelidir. Beslenme ve diyet uzmanları kahvaltının es geçilmemesini belirtiyor ve haftada en az 2 kez balık tüketilmesini öneriyor. Balık, sağlık açısından elzem olan değerli Omega 3 yağ asitleri EPA ve DHA alınmasını sağlıyor. Ayrıca hem içerdiği diğer besin öğeleri hem de hafifliği ile de bünyeye fayda sağlıyor. Balık tüketimi konusunda belli bir düzene sahip olmayanlar için Omega 3 içeren balık yağı takviyesi öneriliyor ve balık tüketimiyle alınan Omega-3 gibi sağlıklı yaşam desteği sağlıyor. Balık yağının yanı sıra bitkisel ve sıvı yağlara geçiş yapılmalı, antioksidan içeriği zengin gıdalar, kaymaksız süt, yoğurt gibi ürünlerin tüketimine özen gösterilmelidir. Yoğurt aslında sadece yaşlılar için değil orta yaş ve üzeri tüm bireyler için önemlidir. Yoğurt tüketimi beyin kanamalarını önlüyor, yüksek tansiyondan koruyor, kemik erimesini geciktiriyor.

Omega 3 ve Protein Ağırlıklı Beslenme Tercih Edilmeli

Yaşlılıkta kas kayıpları ciddi anlamda yaşanıyor. Uzmanlar bunu önlemek için protein ağırlıklı beslenmeyi öneriyor. Omega 3 yağ asitleri, nasıl beyin, kalp, damar, sinir sistemi hastalıkları gibi kronik rahatsızlıkların ortaya çıkmasını önlüyor ve riskleri düşürüyorsa, protein desteği de kas ve kemik kaybını önlüyor. Neredeyse her öğünde protein içeren bir besin tüketmek önemlidir. Proteinin eksilmesi sinir – kas bütünlüğünü bozmaya yetiyor. Hareketsizlik, yanlış beslenme, birçok vitamin, mineral ve esansiyel yağlardan mahrum kalmak kas yapısını, iskelet sistemini kötü etkiliyor.

Bilinçsiz Diyetler Uygulanmamalı

Belli bir yaşın üstüne gelindiğinde metabolizmanın yavaşlaması veya haşimato gibi çeşitli hastalıklar sebebi ile kişilerde aşırı kilo artışı yaşanabiliyor. Aşırı kilolu olmak da zayıf olmak da yaşlılıkta tercih edilen, uzmanların istediği bir durum değil. İştahın artması kilo problemi nedeni ile sorun iken, azalması ise kas kütlesinde ve gücünde azalmaya sebep olur. Kaslardaki zayıflık çatlak, kırık risklerini yükseltir. Bu ihtimaller nedeni ile doktorlar zayıflığı daha büyük bir sorun olarak ele alıyor. Kilo problemi olan yaşlıların kendi başına zayıflamaya çalışmaması, uzmanın verdiği diyet yerine başkalarına özel hazırlanmış diyet programını uygulamaması öneriliyor. Yanlış uygulanan diyetler kiloda dengesizlik yarattığı gibi hastalıklara da zemin oluşturabiliyor.

Öğünler Aksatılmamalı

Beslenme ve diyet uzmanlarının yanı sıra birçok tıp uzmanı yaşlılardaki genel problemi işaret ediyor; her üç yaşlıdan biri öğün atlıyor! Öğün atlamak sağlıklı ve genç kişiler için dahi risk oluştururken, yaşlı ve bağışıklık sistemi zayıf kişilerde daha büyük bir risk oluşturuyor. Kahvaltı, öğle ve akşam olmak üzere en az 3 ana öğün ve ara öğünler yemek gerekiyor. Az ama sık yemek önerilen beslenme şekli. Ancak yaşlılarda bu öğünlerden birini daima atlama eğilimi var. Öğün atlamak enerji düşüklüğüne sebep oluyor. Yaşlıların beden ve ruh sağlığını desteklemek için Omega 3 kaynağı olan balık yağı takviyesi öneriliyor. Balık yağı günlük Omega 3 yağ asitleri alımını sağlayarak enerji düşüklüğünü önlemeye ve yaşam kalitesini artırmaya yardımcı oluyor.curamed yaşlılıkta beslenme önemi

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir