Tiroit Sağlığı İçin Beslenme Önerileri

möllersomega3 tiorit sağlığı için beslenme önerisi

Orta yaş ve üstü kadınları esir alan bağışıklık sistemi hastalığı haşimato ve hipotiroit, sağlıklı beslenme ile çözümsüz kalmaktan çıkıyor, hastalıklar önleniyor. Susam, ceviz ve balığın tiroitler üzerindeki etkisi araştırıldığında bağışıklık sistemindeki bozuklukların giderilmesi açısından faydalı etkileri olduğu görünüyor. Son yıllarda kadınlarda sıklıkla görülen haşimato, tiroitlerde dengesizlikler yaşanmasına neden oluyor ve yaşam kalitesini düşürüyor. Kronik yorgunluk, iştahsızlık, kiloda artış, sinirlilik, depresyon, saç dökülmesi, kabızlık ve benzeri etkilerle kendini gösteren tiroit bozukluğu, sağlıklı beslenme düzeni, Omega 3, vitamin ve mineral desteği ile önlenebiliyor.

Uzmanlar tiroit bozukluğunu yenmek veya önlemek için öncelikle günde iki buçuk litre su içmeyi öneriyor. Su aynı zamanda vücutta biriken ödemin dışarı atılmasına yardımcı olur. Beslenmede ise Omega 3 içeren besinlere yönelmek, tavuk, hindi ve kırmızı et tercih etmek gerekiyor. Haftada iki gün kuru baklagiller tüketilmelidir. Tiroide iyi gelen besinler arasında deniz ürünleri, yumurta sarısı, kayısı, mantar, su teresi, baklagiller, yağsız kırmızı et gibi besinler yer alıyor. Metabolizmayı tiroidin kötü etkilerinden korumak ve hastalığın etkilerini önlemek için beslenme, egzersiz önem taşıyor. Omega 3 alımı için balık yağı takviyesi almak da tiroit bozukluklarının önlenmesinde uygulanan tedavi desteklerinden biridir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir