Sağlıklı Bir Doğum İçin Omega 3 Desteği!

möllers omega 3 hamilelik

Hamilelik gibi heyecanlı fakat stresli ve kaygılı bir süreçte anne adaylarının kendi sağlıklarını ve bebeklerinin gelişimini sürdürmesi için daha özel beslenme rutinine sahip olması gerekiyor. Hamilelikte çok yemek değil sağlıklı beslenmek önemli olduğundan, bazı vitamin ve yağların mutlaka alınması gerekiyor. Evet, Omega 3 yağ asitleri alınması gereken değerli yağlardan biri. Zira Omega 3, annenin sağlıklı bir hamilelik geçirmesini sağlarken aynı zamanda bebeğin anne karnındaki gelişimini olumlu etkiliyor, zekâ gelişimini destekliyor. Bebeklerin anne karnındayken Omega 3 ile etkili şekilde tanışması büyük fayda sağlıyor. Sadece zekâ gelişimindeki müthiş etkisi bile balık yağı tüketmek için yeterli bir sebep kabul ediliyor.

Hamilelikte Omega 3 yeterli seviyede alınmadığı takdirde anneyle bebek zorluk yaşayabiliyor. Annenin bağışıklık sistemi kötü etkileniyor, bebeğin gelişimi yavaşlayabiliyor, anne adaylarının kilosu arttıkça enerjisi düşebiliyor. Balık yağı fiziksel olduğu kadar ruhsal da fayda sağlıyor. Annelerin yüksek enerjiye sahip olması, ruhen kendini iyi hissetmesi, bebeğine dair olan kaygılarından arınıp rahat bir hamilelik geçirmesinde Omega 3 yağlarının etkisi tartışılmaz. Omega 3 yağ asitleri, hamileliğin kolay geçmesini sağlarken öte yandan doğumun daha kolay olmasına zemin hazırlıyor. Annenin bedenini güçlendiren yağ asitleri, erken doğum riskini azaltıyor, doğumda annelerin bedenen ve ruhen daha güçlü olmasına yardımcı oluyor.

Lohusa Depresyonunda Balık Yağının Mucizevî Etkisi

Lohusa depresyonu çok yaygın görülen psikolojik durumlardan biri kabul ediliyor. Anne adayları büyük bir heyecanla geçirdikleri hamileliklerinde ne yazık ki doğum yaptıktan sonra kendilerini kötü hissediyor, loğusa depresyonu dediğimiz mutsuzluğa kapılıyorlar. Her annede farklı sebepler ve etkiler görülebilir. Kimi anne bebeğine yetemeyeceğini düşündüğünden veya gelecek kaygısı yaşadığından bu depresyonu yaşıyor, kimisi ise erken doğum sebebiyle duyduğu hayal kırıklığından ötürü kendini depresyona sürüklenmiş buluyor. Bu sürecin geçmesinde profesyonel destek veya yakın desteği almak önemlidir. Ama uzmanlar beslenme desteğini de öneriyor. Yetersiz beslenen, sürekli uyuyan anneler daha derin bir depresyona sürüklenebiliyor.

Lohusalık döneminde kendini mutsuz hisseden ve odalara kapanan annelere sağlıklı beslenme, sıvı tüketimi, gün ışığı ve Omega 3 kaynağı olan balık yağı desteği öneriliyor. Balık yağını düzenli alan anneler, mutsuz ruh halinden adım adım uzaklaşarak depresyondan çıkış belirtisi gösteriyor. Lohusalık, annenin en acemi ve stresli dönemidir. Depresif duygulara kapılmak normal kabul ediliyor. Balık yağında bulunan Omega 3 yağ asitleri, beyin fonksiyonlarını canlandırır, annenin mutluluk hormonu seviyesini yükseltir, süt kalitesini artırır ve bağışıklık sistemini güçlendirir.  Anne adayları hamilelik döneminde balık yağı alımı konusunda doktoruyla görüşmeli, doğum sonrasında da bu desteğe devam etmelidir.

Doğum Sonrası Bebek Gelişiminde Omega 3 Etkisi

Omega 3 yağ asitlerinin bebek gelişimindeki en önemli etkisi bilişsel yönü geliştirmesidir. Zekâ gelişimi bilindiği üzere anne karnındayken başlıyor. Doktorlar da bu gelişimi olumlu yönde sürdürmek için gebelere Omega 3 içeren besinler öneriyor. Haftada iki kez balık yemek, ceviz ve badem gibi Omega yönünden zengin kuruyemişler tüketmek bebek gelişiminde destekleyici rol alıyor. Ancak balık tüketemeyen kişiler Omega 3’ten mahrum kalmıyor. Zira balık yağı kapsülleri ile Omega 3 takviyesi sürdürülebiliyor. El – göz koordinasyonu, anlama ve konuşma becerisi, algılama ve kavrama yetisi gibi alanlarda Omega 3 etkilidir. Annelerin Omega 3 alımını sürdürmesi, bebeğin anne sütü kanalı ile bu yağ asitlerinden faydalanmasını sağlıyor. Bebekler belli bir döneme geçiş yaptığında doğrudan bebeğe de Omega 3 takviyesi yapılabiliyor.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir