Neden D Vitamini Eksikliği Yaşıyoruz

D vitamini deyince, akla en önemli kaynağı olan güneş geliyor. Ülkemizde dört mevsim yaşanmasına ve yazı bol güneşli geçirmemize rağmen, yaşanılan en yaygın sağlık sorunlarından biri D vitamini eksikliği. İstatistiklere göre D vitamini eksikliğinin oranı yüzde 90 seviyesinde… Vücudumuzdaki D vitamini sentezi güneş etkisiyle sağlanmasına rağmen, neden bu sorunu yaşıyoruz? Uzmanların görüşleri doğrultusunda konuyu inceleyelim.

D vitamininden mahrum kalmamızın en temel sebebi güneşin tenimizle yeteri kadar buluşmamasıdır. Kapalı kıyafetler ya da yoğun güneş kremi kullanmanın sonucunda ultra viyole ışınları tenle temas edemiyor. Güneş ve ten arasındaki engeller güneşten minimum oranda faydalanmamıza neden oluyor. Güneş kremini doğru zamanda doğru şekilde kullanmak gerekiyor. Örneğin öğle saatinde güneşten yararlanmak vücudumuzdaki D vitaminlerini aktif hale getiriyor. Bu saat aralığında 15 – 20 dakika güneş koruyucu kremler kullanmadan güneşlenmek yeterlidir. Kollar dirseklere, bacaklar ise dizlere kadar açık olacak şekilde güneşlenme yapılmalıdır. Güneş vücutla direkt olarak temas ettiğinde D vitamini sentezleniyor. Bir yandan D vitamini sentezlenmesini sağlamaya çalışırken, öbür yandan dermatoloji uzmanlarının uyarılarına göre cilt kanserine yakalanma riski olduğunu da düşünebilirsiniz. Uzmanlar bu konuya da açıklık getiriyor. Cilt kanseri için, öğle zamanı saatlerce güneş altında olmanın riskli olduğunu, oysaki D vitamini sentezi için sadece 15-20 dakikanın yeterli olduğunu belirtiyorlar.

Bahar ve yaz aylarında alınan D vitamini, tüm bir kışı geçirmeye yetmiyor, D vitamini depoları dolduğunda vücuttaki yağ dokularında vitamin depolaması yapılabiliyor. Ancak sonbahar dönemine geçiş yapıldığında vücut yeniden D vitamini eksikliği yaşamaya başlıyor. Bahar ve yaz döneminde güneş sorun değil, ancak kış döneminde güneşten her fırsatta yararlanmak, D vitamini desteği almak gerekiyor. Özellikle kapalı ortamda çalışan kişiler yaz – kış güneşten mahrum kalıyor. Zaten D vitamini eksikliğinin bir diğer sebebi de çalışma saatleri. Bu yüzden ofis çalışanlarının D vitamini desteği kullanması öneriliyor. Besin destekleriyle eksikliği gidermek mümkündür.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir