Kış Depresyonuna Karşı Omega 3 Desteği Alın!

mollers omega kış depresyonu

Omega 3 yağ asitleriyle ilgili bugüne kadar zihinsel fonksiyonlar üzerine yapılmış tüm araştırmalar, Omega 3’ün beyin fonksiyonları ve sinir sistemini güçlendirici etkiler sunduğunu göstermiştir. Sağlıklı beslenmenin zihin ve beden sağlığı açısından önemine sıklıkla değinen uzmanlar, depresif duyguları yenmenin de mümkün olduğunu belirtiyor. Omega 3 yağ asitleri, vücut tarafından üretilmediği için ancak dışarıdan alındığında etkileri gözlemleniyor. Anne karnındaki bebeklik döneminden itibaren ihtiyaç duyulmaya başlanan ve tüm yaşam boyunca gerekli olan Omega 3, beyin gelişimini destekliyor, sinir sisteminin güçlenmesine katkı sağlıyor, böylece algılama öğrenme kapasitesinde ve dikkatin toplanmasında artış sağlayıp unutkanlıkla mücadele edilmesinde rol alırken, Alzheimer, demans  gibi sinir sistemi rahatsızlıklarına karşı da mücadele ediyor ve zihin sağlığını korumaya yardımcı oluyor. Kış depresyonları da bu fayda ağına dâhildir.

Kış depresyonu nedir?

Kış aylarında havalar erken karardığından ve dışarıda geçirilen vakit genel anlamda azaldığından, hem gün ışığından hem de güneşin faydasından yeteri kadar yararlanılmıyor. Uzmanlara göre bu durum depresyona zemin hazırlıyor. Gün ışığından az yararlanan beynin, tepkisini bu şekilde verdiği düşünülüyor. Depresyonda serotonin ve melatonin yani mutluluk ve uyku hormonlarının salgılanması yavaşlıyor, kişi uyku – uyanıklık arasında kaldığından bedenen ve ruhen istediği enerjiye sahip olamıyor. Hormonların salgılanmasındaki dengesizlikler depresyonun biyolojik yönünü hazırlıyor. Kişi kendini yorgun ve enerjisiz hissettiğinde ise zihnen depresyon başlıyor. Bol sıvı tüketimi, egzersiz, gün ışığından daha fazla yararlanmak, Omega 3 tüketimini artırmak, dengeli beslenmek depresyondan kurtulmanın önemli adımlarıdır.

Kış depresyonunun sebepleri ve belirtileri

Depresyonun sebepleri arasındaki bariz neden hormonsal değişimler, kapalı havalar, gün ışığından az yararlanmak, düzensiz uykuya sahip olmak ve yetersiz beslenmektir. D vitamini ve Omega 3 yönünden vücut yetersiz kaldığında bile depresyona sebep hazırlanıyor. Kış depresyonunun belirtileri arasındaki tipik özellikler, kişinin kendisini sebepsiz yere üzgün hissetmesidir. Güzel bir şey olduğunda bile keyif alamamak, sürekli yorgun hissetmek, sosyalleşmekten uzak kalmak, kaygılı ruh haline bürünmek, uykusuz ve iştahsız olmak, çok çabuk yorulmak, çaresiz hissetmek, geleceğe dair umudu kaybetmek, en ufak bir şeyde ağlamak, çok çabuk sinirlenmek ve benzeri etkenler kış depresyonunun belirtileri arasında yer alıyor. Bu tür belirtiler olduğunda kişi depresyonda olduğunu anlayabilir. Depresyondan kurtulmak yine kişinin kendisine bağlıdır. Bu konuda istekli olması, ufak adımlar atması gerekiyor. Örneğin bu dönemde yapılabilecek en basit ve pratik yöntem daha çok temiz hava almak, Omega 3 desteğinden faydalanmaktır.

Omega 3 ve Depresyon

Omega 3 yağ asitlerinin depresyon ile doğrudan ilgisi var. Bilim insanlarının yaptıkları çalışmaların sonuçları bu durumu açıkça gösterdiği gibi, uzmanların uyguladıkları tedavileri Omega 3 ile desteklemeleri neticesinde de faydaları gözlemlenmektedir. Omega 3 yağ asitleri olan EPA ve DHA değerli bileşenlerdir ve özellikle DHA, beyin ve sinir sistemi sağlığını olumlu etkiliyor. Beyin yapısının büyük çoğunluğunu oluşturan DHA miktarını korumak, böylece beyin fonksiyonlarını canlı tutmak için dışarıdan takviye şeklinde alınması önerilen Omega 3, yaşam kalitesini artıran ve sürdüren önemli besin öğesidir. Beyin ve vücut hücreleri, değerli yağ asitlerinden uzak kaldığında çeşitli rahatsızlıklar baş göstermeye başlıyor, hastalıklara zemin hazırlanıyor. Psikolojik veya bedensel fark etmeksizin kişiler olumsuz etkileniyor. Omega 3 alamayanlara bu bağlamda, Omega 3 kaynağı olan balık yağları gibi takviyeler öneriliyor. Sıvı balık yağı veya balık yağı kapsülleri ile de alınabilen Omega 3, beslenmeyi ve egzersiz yaşamını destekler, daha hızlı bir toparlanma süreci yaşatır.

Omega 3 ihtiyacının besinlerden karşılanabilmesinin maalesef yetersiz olduğu görülüyor. Yıl boyunca balık yeme şansı olmadığı gibi sezon açıldıktan sonra bile yeterli ve dengeli balık tüketilmediğinden Omega 3 yağlarından mahrum kalınıyor. Kış depresyonu gibi insanın yaşamını tüm yönüyle olumsuz etkileyen ve değiştiren ruhsal bir bozukluğun önlenmesi amacıyla, yeterince Omega 3 içeren besinler tüketilemiyor diye Omega 3’ten vazgeçilmemelidir. Tercihe göre sıvı veya kapsül formlu balık yağları Omega 3 ihtiyacının karşılanmasına yardımcı oluyor.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir