328

Blog

Moller's Blog

Ana Sayfa > Kirli denizler, balık tüketimini etkiliyor.

Kirli denizler, balık tüketimini etkiliyor.

Kirli denizler, balık tüketimini etkiliyor.

 

Balık tüketmenin sağlıklı bir yaşamın anahtarı olduğu artık su götürmez bir gerçek. Uzmanlar haftada en az 2 porsiyon balık tüketilmesi ve böylece ihtiyacımız olan omega-3’ü karşılamamız gerektiğini belirtiyor. 

İnsanoğlunun tükettiği en eski gıdalardan olan balıklar her dönem beslenme programlarında özel bir yere sahip. Japonya’dan Norveç’e birçok ülkenin kendine has balık pişirme yöntemleri ve tükettiği balık türleri var. Ancak insanoğlu olarak inşa ettiğimiz fabrikalar ile bu eşsiz hayvanları tehdit eden ve onları tüketenlere sağlığımıza zarar verme riskine sahip olan bir maddeyi okyanuslara boşaltıyoruz. Civa adı verilen bu madde bazı balık türleri tarafından dolayalı olarak tüketiliyor ve bizim tüketmemiz halinde bize de zarar verecek bir dizi süreci tetikliyor. Peki civa nedir, nasıl bir maddedir?

Civa Nedir?

Civa bir elementtir. Oda sıcaklığında buharlaşabilen parlak ve sıvı bir metaldir. Kimyasal sembolü HgS olup yeryüzünde doğal olarak bulunabilir. Ergime ve buharlaşma derecelerinden dolayı termometre ve barometrelerde kullanılır. Kullanıldığımız bazı maddelerde yer alan civa fabrika atığı olarak okyanuslara karışabilmektedir. Ancak deniz canlılarını bu maddeden arındırmak için çeşitli yöntemler mevcuttur.

Deniz canlıları yiyecek seçme özgürlüğüne sahip olan varlıklar olmadıkları için türlerine göre tüketebilecekleridiğer canlıları avlayarak hayatta kalıyorlar. Haliyledeniz ve okyanuslardaki toksik ve zararlı maddelerden, ağır metallerden yani kirlilikten büyük orandaetkileniyorlar.

Peki balık tüketilmemeli mi?

Hal böyleyken, denizler gelişen teknoloji ve genişleyen üretim nedeniyle kirleniyor, bu kirlilik balıkları da etkiliyor. Balık tüketimi beslenme programımızda önemli bir yer tutarken nasıl balık tüketeceğimiz önemli bir soru olarak karşımıza çıkıyor.

Omega-3, fosfor, protein gibi sağlığımız için önemli birçok maddeyi balıklardan elde etmek ve bunu sağlıklı bir şekilde gerçekleştirmek mümkün.

Teknoloji geliştikçe tükettiğimiz gıdaları daha saf ve daha temiz hale getirmek mümkün hale geliyor. Bu imkanları kullanarak balıkları da elbette güvenle tüketmenin yolları var. Balıkların avlanma bölgeleri, içerdikleri civa miktarını belirliyor. Ton balığı, kılıç balığı ceylan balığı, köpekbalığı gibi balıklar civa bakımından yüksek değerlere sahip olabiliyorlar. Bu tür balıkların tüketimini kısıtlamak gerekiyor.

Balık türlerinin yanı sıra balık seçerken balığın yetiştiği yere de dikkat etmek gerekir. Balığın Kuzey Atlantik Okyanusu gibi temiz bir denizde yetişmiş olmasının yanı sıra tüketeceğiniz balığın taze ve mevsiminde olması da oldukça önem kazanıyor.

Güvenilir ve temiz balık bulmakta zorlanıyor ve beslenme programınızda yeterince balığa yer veremiyorsanız, eczanelerde bulunan balık yağı desteklerinden de faydalanabilirsiniz. Piyasada birden çok balık yağı takviyesi markası bulunduğu göz önünde tutulunca seçeceğiniz markada da bazı noktalara dikkat etmeniz gerekir.

Balık yağı takviyesi seçerken nelere dikkat edilmeli?

Öncelikle seçeceğiniz ürünün üretim aşamasında hangi saflaştırma yönteminin uygulanmış olduğuna bakabilirsiniz. Her saflaştırma yöntemi balık yağından toksik maddelerin uzaklaştırılması açısından aynı sonucu vermeyebilir. Günümüzde uygulanan moleküler distilasyonyönetemi oldukça etkilidir. Ürünün, kaliteli üretim yapıldığını gösteren uluslararası sertifikalara sahip oluması da ürünün güvenilirliği açısından önemli bir göstergedir. Balık yağının hangi denizlerde yaşayan balıklardan üretilmiş olduğu ve üretici firmanın kaç yıldır üretim yaptığı da önemli bir kriterdir.

Kalitesi tescilli edilmiş, çeşitli testlere tabii tutularak saflığı analiz sonuçlarıyla garanti altına alınmış balık yağı markalarını tercih ederek, güvenle kullanabilirsiniz.  

 

 

Sorularınızı whatsapp üzerinden bize iletebilirsiniz. WhatsApp