329

Blog

Moller's Blog

Ana Sayfa > Her Balık Omega-3 İçerir mi?

Her Balık Omega-3 İçerir mi?

Her Balık Omega-3 İçerir mi?

 

Günümüzde omega-3’ün yarattığı farkındalık, balık tüketimini arttırmaya devam ediyor. Toplumun büyük bir kısmında ise omega-3 yağ asitlerinin her balıkta olduğu yönünde bir inanış var. Ancak omega-3 yağ asitleri her balıkta eşit miktarda bulunmuyor. Bazı balıkların omega-3 değerleri son derece yüksekken bazılarının omega-3 değerleri daha düşük olabiliyor. Tüm balıklarda omega 3 yağ asitleri var ancak bazı balıkların omega-3 yağ asitleri bakımından çok daha zengin oldukları bir gerçek. Peki omega 3 yağ asitlerini doğru miktarlarda elde etmek için hangi balıkları tüketmek gerekiyor?

 

 

Omega-3 Nedir?

 

Omega-3 yağ asitleri çoklu doymamış yağ asitleridir. Bu yağ asitlerine vücudumuzun ihtiyacı vardır, ancak vücut tarafından üretilemediği için dışardan almamız gerekmektedir. Omega 3’ün temel bileşeninde DHA ve EPA adı verilen iki ayrı yağ asidi yatmaktadır. Bu iki bileşenden özellikle DHA beynin de temel parçalarını oluşturur ve sağlıklı bir beyinde bolca bulunur. DHA, küçük yaşlarda beyin gelişiminin destek sağladığı gözlemlenirken, yapılan araştırmalar, omega-3 yağ asidi tüketen çocukların okul başarılarında gelişme olduğunu gösteriyor. Omega-3 yağ asitleri bitkisel yollardan daha düşük oranlarda elde edilebileceği gibi, en temel kaynakları balıklar olarak biliniyor. Ancak yazımızın başında da belirttiğimiz gibi her balık eşit derecede omega-3 barındırmıyor.

 

Omega-3 Zengini Canlılar: Balıklar

 

Omega-3 yağ asitleri birçok farklı gıdada mevcut. Balıklar bu gıdaların arasında en yoğun kaynağa sahip olanları. Balıkların içerdikleri yağ asitlerinin miktarı, yaşam koşulları gibi birçok etkene bağlı olarak değişebiliyor. Kuzey ülkelerinde yaşayan, soğuk ve derin su balıklarının daha yağlı olduğu ve bu bakımdan omega 3 yağ asitlerini de daha yoğun içerdikleri biliniyor. Bunun yanında tatlı su balıklarından ve ılıman iklime sahip ülkelerde yaşayan balıklardan da omega-3 elde edebilirsiniz ancak kuzey ülkelerinde yaşayan balıklar gibi yoğun omega-3 oranlarını bu balıklar ile elde etmek pek de mümkün değildir.

 

Peki deniz ürünlerini sevmiyorsanız ne yapmalısınız?Semiz otu, ceviz ve keten tohumu gibi bitkisel kaynaklar aracılığı ile omega-3 desteği alabilirsiniz. Ancak bu gıdalar ile elde edeceğiniz omega-3 takviyesi ihtiyacınızın çok daha altında olacaktır. Ancak bu sorun için de bir çözüm var. Balık yağı tüketmeyi deneyebilirsiniz. Balık yağları birçok formda bulunur. Sıvı formlu balık yağlarını tercih edebileceğiniz gibi, kapsül formunda üretilen balık yağlarını kullanarak da, kolaylıkla günlük omega-3 ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz.

 

Uzmanlar, genel olarak omega 3 yağ asitlerinin beyin ve kalpfonksiyonlarının korunmasına, ayrıca göz gelişimini de desteklediğini belirtmektedir. Balık tüketmek omega 3 elde etmek için en doğru yol ancak hangi balığın tüketileceği konusunda dikkatli karar vermek gerekiyor. Omega-3 yağ asitlerinin, her balıkta eşit derecede bulunmadığını unutmamalı ve bu konudaki en iyi çözümlerden birinin, soğuk ve temiz denizlerden elde edilen balık yağını tüketmek olduğu hatırlanmalıdır. Norveç gibi Kuzey ülkelerinde yaşayan balıklardan elde edilen balık yağları son derece yoğun omega-3 değerlerine sahiptir.

Sorularınızı whatsapp üzerinden bize iletebilirsiniz. WhatsApp