EPA ve DHA Nedir? Aralarındaki Farklar Nelerdir? Yararları Nelerdir?

Omega 3 yağ asitleri EPA ve DHA, vücudumuz için oldukça önemli, sağlıklı yağlardır. Ruhsal, fiziksel ve bilişsel sağlıkta EPA ve DHA’nın etkisi büyük. EPA “Eikosa Pentaenoik Asit”, DHA ise “Dokosa Heksaenoik Asit” isminin kısaltılmış halidir. Beyin, hafıza, kalp, damar, kemik, cilt, karaciğer, bağışıklık sistemi ve depresif rahatsızlıklara karşı EPA ve DHA etkili bir koruma, tedavi desteği sunuyor.

Omega 3 yağ asitlerinin her ikisi de sağlığa faydalıdır. İkisinin ayrı ayrı fayda sağladığı alanlar olduğu gibi, birlikte olduğunda daha etkili olduğu alanlar da mevcuttur. Bu aşamada biri diğerinden daha üstün gibi bir şey söylemek söz konusu değildir. Zira uzmanlar, sağlıklı bir beden işlevselliğini sağlamak ve yaşam kalitesini artırmak için EPA ve DHA’nın birlikte olması gerektiğini belirtiyorlar. EPA ve DHA, daha çok hayvansal gıdalardan sağlanabiliyor. Balık, ideal bir Omega 3 yağ asitleri kaynağı olarak biliniyor. Omega 3’ten yararlanmak için, başta balık olmak üzere Omega 3 içerikli pek çok besini tüketmek önemlidir. Ancak besinlerle Omega 3 desteğini almak her zaman mümkün olmuyor.

DHA, beynin ve gözün retina tabakasının önemli bir kısmını oluşturuyor. Göz sağlığı, beyinsel rahatsızlıklar ve hafıza problemlerinin önlenmesi açısından önem arz ediyor. Vücut üretemediği için bu organlardaki DHA miktarının korunması ancak dışarıdan alımlarla sağlanabiliyor. Böylece beyin fonksiyonları, göz sağlığı ve sinir sistemi gelişimi destekleniyor ve korunuyor. EPA ise, antienflamatuar (iltihap önleyici) etkisiyle bağışıklık sisteminin gelişiminde ayrı bir öneme sahip yağ asididir. EPA ve DHA’nın birlikte olması, damar tıkanıklıkları, damar genişlemesi, kan pıhtılaşması, kolesterol artışı, kandaki şeker seviyesinin yükselmesi gibi kalp ve damar hastalıklarına karşı korunmayı sağlıyor, bu hastalıkların önlenmesinde etkili oluyorlar.

Vücudumuzun üretemediği bu iki önemli yağ, bazı hayvansal ve bitkisel besinlerde bulunuyor. Bu yağları, yüksek miktarda doğal Omega 3 yağ asitleri içeren takviye edici gıdalarla da kolaylıkla almak mümkün.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir