Depresyonu Önlemek İçin Balık Tüketin!

Düzenli balık tüketerek depresyondan korunabileceğinizi biliyor muydunuz? Depresyonu önlemek ve depresif duygulardan arınmak için yapılan tüm önerilere balık tüketmeyi de ekleyebilirsiniz. En çok balıktan alabildiğimiz Omega 3 yağ asitleri ile ruh sağlığına ilişkin yapılan incelemelerde balık yemenin depresyonu önlediği ve kişiyi ruhsal açıdan koruduğu sonucu elde edilmiştir.

Çinli uzmanlar tarafından yapılan balık & depresyon ilişkisinde 150 bin kişi araştırmaya katılım göstermiştir. Yüz elli bin kişinin inceleme altına alındığı çalışmada balık tüketimi çok olan kişilerin, depresyona yakalanma riskinin yüzde 20 daha az olduğu görülmüştür. Uzmanlara göre bu durumun tek nedeni balıktaki yağ asitleridir. Omega 3 yağ asitlerinin aslında ruh sağlığında olumlu etkiler gösterdiği başka araştırmalarda da ortaya çıkmıştı. Uzmanlar, Omega 3’ün fiziksel sağlıkla birlikte zihin sağlığına da olumlu etkiler kazandırdığını belirtiyor.

Omega 3 yağ asitlerinden faydalanmak ve depresyona yakalanmamak için, düzenli olarak haftada en az 2 kez balık tüketilmesi ya da Omega 3 içeren takviye edici gıdalardan yararlanılması öneriliyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir