Beyni Güçlendirmek için Düzenli Egzersiz Şart!

Beyindeki aktif döngünün zayıflaması, Alzheimer başta olmak üzere pek çok rahatsızlığın meydana gelmesi insanları korkutuyor. Bu hastalıklara yakalanmamak için önlem almak isteyenler beyni canlı tutmak ve güçlendirmek için bir dizi yöntemden yararlanıyor. Amerikalı araştırmacılar beyni güçlendirmek için yapılabilecek şeyleri araştırdığında düzenli egzersiz yapmanın istenilen etkiyi verdiğini görmüştür.

Genç yaşlardan itibaren yapılan egzersiz, ilerleyen yaş dönemlerinde beyin aktivitelerinin sağlıklı kalmasını sağlıyor. Egzersiz esnasında vücut ihtiyaç duyduğu oksijeni daha verimli şekilde emiyor ve bu oksijen beyne ulaşarak güçlü etkilerde bulunuyor. Araştırmalar kalp sağlığının iyi olmasının da beyni olumlu etkilediğini göstermiştir. Bu bağlamda egzersiz kalp ve beyin sağlığı için daha önemli hale geliyor.

Koşu, yüzme, yürüyüş, bisiklet, kardiyo gibi egzersizlerin hepsi beyin sağlığını geliştiriyor, bunamayı önlüyor. Bunların yanı sıra düzenli ve dengeli beslenmek, fiziksel sağlık için olduğu kadar zihinsel sağlıklı yaşam açısından da önem arz ediyor. Özellikle Omega 3 yağ asitleri beyin fonksiyonlarının gelişimi ve devamlılığı açısından ön plana çıkıyor. B12, folik asit ve B6 vitaminleri de beyin fonksiyonları için mutlaka alınması önerilen vitaminlerdendir. Beslenmeyle alınamayan birçok değerli besin öğesinin, takviye edici gıdalarla kolaylıkla ve düzenli olarak alınması mümkün. Böylece sağlıklı zihinsel ve fiziksel yaşam desteği sağlanabiliyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir