Balık Yağı Nelere İyi Gelir?

shutterstock_507966997

Beynin gıdası şeklinde anılan balık yağı, Omega 3 yağ asitlerini barındırdığından insan sağlığı için oldukça önemlidir. Omega 3, hem fiziksel hem de zihinsel fayda sağladığından vücudumuzun önemli bir yapı taşını oluşturuyor. Omega 3, kolesterolden tansiyona, depresyondan Alzheimer’a kadar kalp ve damar hastalıkları, sinir sistemi hastalıkları gibi yaygın sağlık sorunlarına ve daha birçok şeye iyi geliyor. Alzheimer özellikle balık yağı yani Omega 3 ile önlenebilecek, riskleri düşürülebilecek bir hastalıktır. Çağın en büyük sorunlarından olan kalp ve damar hastalıklarının ve Alzheimer gibi nörolojik hastalıkların önlenmesinde Omega 3 yağ asitlerinin olumlu etkileri olduğunun anlaşılmasından bu yana balık yağı kullanımı arttı.

Balık yağı ciddi anlamda koruyucu rol üstleniyor. Henüz anne karnındaki bebeğin gelişiminde bile önemli rolü vardır. Annenin sağlığının korunmasını, rahat bir hamilelik döneminin geçirilmesini, bebeğin sağlıklı fiziksel gelişimini ve zekâ gelişimini olumlu yönde etkiliyor.

Omega 3 ve Balık Yağı Faydaları

Kalp ve damar sağlığını kötü havalardan koruyor

Amerikalı bilim insanları tarafından balık yağı ve kalp sağlığı ile ilgili bir araştırma yapılmıştır. Bu araştırmaya göre orta yaşlı 30 kadar yetişkin 4 haftalık bir süreçte düzenli olarak 3 gram balık yağı kullanmıştır. Her gün balık yağı içen denekler, günde yaklaşık 2 saat kötü, kirli havaya çıkartılmıştır. Araştırma, balık yağı alan kişilerin kirli havadan minimum seviye etkilendiğini ve balık yağının kalp ve damar sağlığını olumlu etkilediği gözlenmiştir. Bu sonuç kalabalık, şehir yaşamına maruz kalan kişilerin balık yağı ile kendisini kötü havalardan koruyabileceğini göstermiştir.

Omega 3 kaynağı olan balık yağının kalp ve damar sağlığındaki faydasını gösteren daha birçok çalışma da mevcuttur. Omega 3, kalp ve damar sağlığını koruyucu etkisi nedeniyle kardiyoloji tedavi kılavuzlarında da yer edinmiştir. Bundan dolayı günümüzde uzmanlar tarafından da mutlaka Omega 3 ihtiyacını karşılayan balık yağlarının düzenli kullanımı önerilmektedir.

Hafızayı güçlendirir, zekâyı artırır

Omega 3’ün zekâyı arttırdığı ve hafızayı güçlendirdiği artık herkes tarafından bilinen bir gerçektir. Bu gerçekler nedeniyle Omega 3 içeren balık yağının kullanımı günden güne artıyor. Balık yağını düzenli tüketen kişilerin, tüketmeyenlere oranla beyinlerindeki hafıza bölümlerinin daha güçlü olduğu gözlenmiştir. Beyin, beslenmeden eksik faydalandığı takdirde olumsuz etkileniyor, daha hızlı hareket ediyor; yavaş düşünme, geç hatırlama, geç öğrenme gibi sorunlar bu aşamada çıkıyor. Beyin gelişimini desteklemek, beyni canlı tutmak ve sağlığını korumak için Omega 3 kaynağı olan balık yağı mükemmel bir destek kabul ediliyor.

Yaşlılık izlerini azaltır, yaşlanmayı geciktirir

Yapılan bir başka araştırma balık yağının yaşlılık üzerindeki mucizevî etkisini göstermiştir. Balık yağının hücre yenilenmesindeki yavaşlığı ortadan kaldırdığı, hücrelerin yenilenme döngüsünü devam ettirerek yaşlanmayı geciktirdiği görülmüştür. Bol miktarda Omega 3 içerikli gıdaları tüketmek ve omega-3 kaynağı olan balık yağı kullanmak, vücuttaki Omega 3 seviyesini yükseltir ve yaşlanmayı geciktirir.

Bağışıklık sistemini güçlendirir

Soğuk algınlığı, bronşit, grip, nezle, boğaz ağrıları ve benzeri kış hastalıklarında bağışıklık sistemini güçlendirmek gerekiyor. Uzmanlar, kış hastalıklarından korunmanın en etkili yollarından biri olarak Omega 3 desteği sağlayan balık yağı takviyesini gösteriyor. Bağışıklığın güçlendirilmesinde, mevsimsel yorgunlukların atlatılmasında, depresif ruh halinin ortadan kaldırılmasında balık yağları önemli role sahiptir.

Kemik yapısını güçlendirir

Kemik yapısını güçlendirmek ve korumak için tek destek D vitamini veya magnezyum değildir. Uzmanlar Omega 3 yağ asitlerinin kemik sağlığını korumada ne denli etkili olduğunu belirtiyor. Özellikle sporcular için balık yağı takviyesi mükemmel bir destek sağlıyor.

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir