Omega 3 Esansiyel Yağ Asitleri

Omega 3 yağ asitleri vücut için gerekli olan ama vücudun üretemediği yağ asitleridir. Besinlerle alınamadığı durumlarda gıda takviyeleri ile alınmaları gerekmektedir.

Temel Omega-3 yağ asitleri alfa-linolenik asit, eikosapentaenoik asit (EPA) ve dokosaheksaenoik asit (DHA)’dır. Alfa-linoleik yağ asidi bitkisel kaynaklı olup dereotu, semizotu, tere gibi yeşil yapraklı sebzelerde bulunurken, hayvansal kaynaklı olan EPA ve DHA sadece derin deniz balıkları, bazı algler ve balık yağı gibi balık ürünlerinde bulunmaktadır.

Vücudumuzda besinlerle alınan alfa-linoleik yağ asidinden EPA ve DHA dönüşümü olmakla beraber bu dönüşümün çocuklarda ve yaşlılarda yeterli olmaması nedeniyle günlük beslenme ile veya beslenme ile alınamadığı durumlarda takviye edici gıdalar ile EPA ve DHA’nın alınmasının gerekli olduğu belirtilmektedir.

Balık ve balık yağları, özellikle Omega-3 yağ asitleri EPA ve DHA açısından zengin besin kaynaklarıdır.

Zengin Omega 3 Kaynağı Olan Morina Balığı

Soğuk ve derin denizlerde yaşayan balıklar fizyolojileri, yaşadıkları çevre ve beslenme biçimlerinden dolayı daha yüksek seviyede Omega 3 üretirler.

Soğuk denizlerin büyük balığı morina, Newfoundland ve İzlanda dolaylarında Grönland ile Labrador arasında yaşar.

Boyu 2 metreye kadar çıkabilen Atlantik Morinası, Grönland çevresi, Baltık ve kuzey denizleri gibi soğuk denizlerin derin bölgelerinde, 25 yıla kadar yaşayabilen bir balık türüdür. Karaciğerinin büyüklüğü, içerdiği yüksek EPA ve DHA miktarı ile içeriğindeki yoğun Omega 3, A ve D vitaminlerinden dolayı eşsiz bir besindir.

Norveç’te yetişen, derin ve soğuk sularda yaşayan Cod balığı (Morina) selenyum, sodyum ve potasyum açısından zengin, az kılçıklı ve löp et şeklinde bir balıktır.