Yaza Hazır Mısınız?

80x400s

Kaliteli ve sağlıklı bir yaşam için, beslenme alışkanlıklarından hayat tarzına kadar birçok faktöre dikkat etmek gerekiyor. Çünkü insan hayatına dâhil olan birçok etken insan sağlığını bozmak için bu dönemlerde yine pusuda bekliyor. Aşırı sıcak hava ve yüksek nem oranı, genel olarak sağlığı ve yaşam kalitesini olumsuz etkiliyor.

Neredeyse bahar mevsiminin ortasına geldik. Yaz yavaş yavaş yaklaşıyor. Biraz ciddiyetten uzaklaşıp neşelenmek istiyorsanız, sağlığınızı korumak için uygulaması kolay ve eğlenceli yollar deneyin.

  • Alışveriş için pazara gidin. Kırmızı ve yeşil renklerdeki taze meyveler ve sebzelerin tezgahlarda dizilişi yeme isteğinizi artıracak ve böylece sağlığınız için gerekli bol miktarda antioksidan alımınız için güzel bir fırsat oluşturacaktır.
  • Kendinize özel bir beslenme programı belirleyin. Sıcak havanın şimdiden hissedildiği bu mevsim ve yaz dönemi, ağır yemeklerden kaçmayı, zeytinyağlılara, yeşilliklere yönelmeyi de sağlayacaktır.
  • Sağlıklı ve dengeli beslenin. Sadece yaz mevsimi için değil her mevsim sağlıklı ve dengeli beslenmek önemlidir. Bunun alışkanlık haline getirilmesi yaşamı olumsuz etkileyen kronik hastalıklar riskinin azaltılması açısından önemlidir.
  • Güneş D vitamini için gereklidir. Öğlen güneşinde güneş koruyucu sürmeden her gün 15 dakika güneşlenin. Böyle bir imkanınız olmuyorsa, günlük D vitamini ihtiyacınızı karşılamak amacıyla morina balığı karaciğer yağı kullanabilirsiniz. Morina balığı karaciğer yağı hem doğal omega-3 yağ asitleri, hem de doğal A ve D vitaminleri kaynağıdır.
  • Sadece 15 dakika öğle güneşi altında kalıp, geri kalan öğle saatlerini güneş ışınlarının olumsuz etkilerinden korunmak için kapalı ortamlarda geçirin. Öğlen güneşinden tamamen kaçınmanın D vitamini eksikliğine neden olacağı unutulmamalıdır.
  • Kısa mesafeli yerlere yürüyerek gidin.
  • Hobilerinize zaman ayırın.
  • Bahçe ve çiçeklerle uğraşın.
  • Dans edin.
  • Gece saatlerini uykuya ayırın.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir