Vejetaryen ve Vegan Anne Adayları İçin Öneriler

veg

Vejetaryen ve vegan anne adayları, gebelik döneminde beslenme şekline dikkat etmelidir. Çünkü beslenme şekli hem anne hem de bebek sağlığını etkilemektedir.

  • Omega 3’ün bilinen faydaları nedeniyle gebelikte balık yağı kullanımı anne adayları için elzemdir. Anne adayları soya, ceviz, kabak çekirdeği, keten tohumu, semizotu, balık gibi besinlerle beslenmeli, omega 3 takviyesi yapmalıdır.
  • Kalsiyum emilimi için vücuda D vitamini alımı yapılmalıdır. Dolayısıyla D vitamini için omega 3 kullanımı
  • Sebze ve meyveler büyük bir antioksidan kaynağıdır. Dolayısıyla anne adayları günde 5-6 porsiyon sebze ve meyve tüketmelidir.
  • Anne adayları günde 11 mg çinko almalıdır. Kuru baklagiller, kuru yemişler, tohumlar ve sert peynirler çinko içerir.
  • Hamileler kalsiyum eksikliği için karalahana, lahana, pazı, ıspanak, turp, pancar otu; demir eksikliği için de barbunya, börülce, kaju, mercimek, yulaf ezmesi, kuru üzüm, soya, ay çekirdeği, nohut, pekmez, kepek ekmeği tüketmelidir.
  • Vejetaryenler için gebelik döneminde protein alımı önemlidir. Anne adayları protein ihtiyacını fasulye, pirinç, nohut, mercimek, bezelye, arpa, yulaf gibi baklagillerle, ceviz, fındık, fıstık, badem gibi yemişlerle, yumurta, süt, yoğurt, peynir gibi süt ürünleriyle karşılamalıdır.

Kaynak:  Onedio.com

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir