Unutkanlıkla Başa Çıkmanın Yolu

shutterstock_276016517

Unutkanlıkla başa çıkmanın yolu doğru ve sağlıklı beslenmektir. Yoğun iş hayatı ve sosyal yaşam unutkanlığın baş faktörü olabilir. Ancak doğru beslenmeyle unutkanlığın önüne geçilebilir.

Unutkanlığı önleyen besinleri biliyor musunuz?

Balık: Yüksek miktarda Omega 3 yağ asidi içerir. Omega 3 yağ asitleri içeren bir beslenme tarzı beyin sağlığı için son derece önemlidir. Alzheimer riskini azaltır, unutkanlığı önler, hafızayı güçlü tutar. Somon, sardalya, palamut, lüfer, ton balığı, hamsi, uskumru Omega 3 bakımından zengin balıklardır. Eğer balık sevmiyorsanız günde 1 gram Omega 3 takviyesi yapmalısınız.

Ceviz-fındık: Hafızayı güçlü tutan, Omega 3 kaynağı besinlerdir.

Domates: Güçlü bir antioksidan olan likopen maddesini içerir. Likopen demans ve unutkanlığa engel olur.

Ispanak: Folik asit ve mineral açısından zengindir. Hafızayı güçlendirir, unutkanlığı önler.

Kepekli tahıllar: Tam buğday ekmeği ve kepekli ekmek hafızayı korur.

Kırmızı et: Et, balık, tavuk, karaciğer, böbrek, süt, yoğurt, peynir ve yumurta gibi besinler B12 vitamini içerir. B12 vitamini hafızanın güçlenmesine yardımcı olur.

Nar suyu: Nar gibi çilek, portakal, greyfurt gibi meyveler de antioksidan içerir. Bu meyveler beyin hücrelerinin sağlığını koruyarak unutkanlığı önler.

Yaban mersini: Polifenol içerir. Polifenol beyin hücrelerini genç tutar. Çay ile bitter çikolata da polifenol barındırır. Ancak aşırı tüketimi fazla kaloriye ve kilo alımına neden olabilir.

Yeşil çay: İçerdiği kafein; konsantrasyonu arttırır, ruh haline iyi gelir, beyin hücrelerinin sağlığını korur.

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir