Tok Hissettiren 3 Besin

25-tokluk-hissi

Doyma hissi yaşamamak kimilerinin muzdarip olduğu bir konu. Ne kadar yemek yenirse yensin, ne kadar düzenli beslenilirse beslenilsin bazı durumlarda tokluk hissi yaşanmıyor. Yemek yendikten bir müddet sonra hiçbir şey yenmemiş gibi bir açlık hissi oluşuyor. Bu durumun nedeni biyolojik ya da psikolojik olabilir. Açlık hissini gidermek için lifli gıdalar tüketmekte fayda var. Örneğin, enginar, portakal ve badem bu lifli gıdalardan.

Badem

Omega 3 seviyesi yüksek bir besindir. Omega 3 yağ asitleri ve lifler açlık hissini yok eder. Bağırsak hareketlerini hızlandırır. Diyet yapanlar, ara öğün olarak, günde en fazla 10-15 tane tüketebilir.

Enginar

Kemikler ve karaciğer için oldukça faydalıdır. Kan şekerini de ayarlar. Vücudun dinç olmasını sağlar.

Portakal

Bağışıklık sistemini güçlendirir. Vücudu zararlı maddelerden arındırır. Cilt sağlığını korur. Hazmı kolaylaştırır. C vitamini oranı yüksektir. Yağ yakımını sağlar. Portakal, bir bütün olarak tüketilmelidir. Sadece suyu içilirse, vücuda yeterli miktarda lif alınamaz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir