Tansiyona Dikkat!

tansiyon-alet

Yüksek tansiyon (Hipertansiyon), insanlar tarafından hala yeterince önem verilmeyen ve bu nedenle kötü sonuçları olabilen ciddi bir sağlık sorunudur. Yüksek tansiyon şikayetiniz söz konusu ise, doktorunuzun önerisiyle kullandığınız tansiyon ilaçları, kullanıldığı süre boyunca sağlık durumunuzun kontrol altında olmasına yardımcı olur. Bununla birlikte beslenme düzeninizi de gözden geçirerek, yararını görebileceğiniz uygun beslenme şekline kendinizi adapte etmeniz gerekiyor. Açıkçası tansiyonun başlıca sebebi olarak vücuttaki sodyum miktarının fazlalığı gösterilir. Bu nedenle değişime sodyum tüketimini azaltarak başlayabilirsiniz. Bunun dışında işinize en çok yarayacak olan omega-3 yağ asididir. Balık, omega-3 ihtiyacınızın karşılanmasını sağlayan en önemli kaynaktır. Eğer düzenli bir şekilde balık tüketmiyorsanız omega-3 içeriği yüksek balık yağı sizin için bir diğer seçenek olabilir. Amerikan Kalp Hastalıkları Derneği’ne göre omega-3 yağ asitlerinden EPA ve DHA’nın günde toplam 1 gr. alınması gerekmektedir. Burada önemli olan, seçilecek balık yağının doğal içerikli ve güvenilir olmasına dikkat edilmesinin gerektiğidir. Ayrıca tavsiye edilen kullanım dozuna uyulmasını ve yüksek dozlarda kullanılacaksa muhakkak öncesinde doktora danışılması gerektiğini de hatırlatmak isteriz.

Omega-3 nasıl bir katkı sağlıyor? Omega-3 yağ asidi, damarların bir miktar da olsa genişlemesini sağlar ve kan basıncının normal değerlere dönmesine yardımcı olur. Omega-3’ün bu özelliği bile vücut dengenizi geri kazanmanızda büyük ölçüde etkili olur. Sonuç olarak size vermek istediğimiz mesaj; hayatınızda gerekli olan değişimleri ertelemeyin!

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir