Sonbaharda Hangi Balıklar Tüketilmeli?

shutterstock_588796793

Serin havalar kapılarını açmış bizleri bekliyorken, bu sonbahar günlerinde balık tutkunlarının neler yiyebileceğini biliyor muydunuz? İşte sonbaharda lezzetiyle midenizi şenlendirecek, faydalarıyla sağlığınızı koruyacak balıklar;

Kılıç: Omega 3 deposudur. Kalp krizi riskini düşürür. Depresyonu önler. Kalsiyum yönüyle kemikleri güçlendirir, doku ve hücre gelişimini destekler.

İstavrit: Omega 3 kaynağıdır. Migrene iyi gelir. Eklem ağrılarını dindirir. Beyin fonksiyonlarını canlandırır, hafızayı güçlendirir. Bağışıklık sistemini kuvvetlendirir. İstavrit ile ilgili minik bir uyarı bulunuyor; gebe ve emziren annelerin balıktaki cıva oranı nedeni uzak durması gereken bir balık.

Palamut: Fosfor, sülfüt, protein ve D vitamini deposudur. Saç gelişimini olumlu etkiler. Diş yapısını güçlendirir. Kolesterolü düzenler. Cildi onarır. Yaraların hızlı iyileşmesini sağlar.

Sardalye: Protein zengini bir balıktır. İltihap oluşumunu önler, hastalık risklerini azaltır. Kemik ve diş sağlığını korur. B12, D vitamini, kalsiyum ve selenyum içerir. Bağışıklık sistemini güçlendirir.

Uskumru: Omega 3 için etkili bir kaynaktır. Omega 3 yağ asitlerinin gücü sayesinde, bağışıklığı geliştirir, kalp hastalıklarını önler, yaşlanmayı yavaşlatır.

Levrek: A ve D vitamini içerir. Kan basıncını düzenler, bağışıklık sistemini güçlendirir. Kalp hastalıklarına yakalanma riskini düşürür.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir