Sonbahar Mevsimine Geçerken Alınması Gereken Besin Öğeleri

shutterstock_695325472

Sıcak yaz aylarının geride kaldığı, sonbaharın yüzünü gösterdiği mevsim geçişinde ruhen ve bedenen bu değişimden etkileniriz. Mevsim geçişine ve iş – okul yoğunluğuna bağlı yaşanan birçok rahatsızlığı, sağlıklı beslenme veya besin destekleri ile önlemek mümkündür. İşte bu dönemde uzmanlar tarafından önerilenler;

Omega-3 Yağ asitleri: Balık, ceviz, keten tohumunda Omega-3 yağ asitleri bulunuyor. Bağışıklık sistemini koruyor ve bu dönemde kişileri gribal enfeksiyonlardan koruyor.

A – C – E Vitaminleri: Vücut direncini artırmak, ruh halini iyileştirmek, kronik yorgunluğu yenmek için A, C ve E vitaminleri içeren besinler tüketmek iyi geliyor.

Kozenzim Q10 (CoQ10): Yağda çözülebilen bir madde olan CoQ10’un, beslenme uzmanları tarafından mevsim geçişlerinde alınması öneriliyor. CoQ10, besinlerin fizyolojik enerjiye dönüşmesinde etkili rol oynar.

Düzenli su tüketimi: Serin havalarda çok tüketilmeyen su, ihtiyaca karşılık verilmediğinde kişilerde halsizlik, yorgunluk, baş ağrısı gibi rahatsızlıkları gösteriyor.

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir