Sağlıklı Yaşam için Günlük Uygulanabilecek 5 İpucu

bahce

“Sağlıklı yaşam” denildiğinde aklınıza gelen ilk kelimeleri sıralamanızı istesek herhalde herkes en azından birkaç kavramı arka arkaya sıralayabilir. Arkasından soru bombardımanına devam ederek bunları gerçekleştirip gerçekleştirmediğinizi sorsak sayı git gide azalmaya başlar. Bunların içerisinden düzenli bir şekilde gerçekleştirdikleriniz olup olmadığını öğrenmek istesek sayı daha da azalacaktır. Eee… Peki ilk sorumuza yanıt veren çoğunluğa ne oldu? Neden bildiğimiz şeylerin hayata geçirilmesi zor? Pekala, bu soruları bir kenara bırakalım. Sonuçta motivasyonumuzu yüksek seviyelerde tutmalıyız. Ayrıca tekrar tekrar duymak gerçekleştirmemiz ve alışkanlık haline dönüştürebilmemiz için önkoşuldur. O zaman tekrar hatırlamaya ne dersiniz? Kendi kendimize uygulayabileceğimiz sağlıklı yaşam tüyolarını aşağıda bulabilirsiniz.

 

  • Lokmalarınızı en az 30-40 defa çiğnemelisiniz. İlk denemelerde 15’in üzerine çıkamazsanız endişelenmeyin, gelişecek.

 

  • Yemekler sabahları fazla, akşamları daha az olacak şekilde düzenlenmelidir. Çünkü vücut sindirimi saatler ilerledikçe yavaşlar.

 

  • Suyu ya da herhangi bir sıvıyı yemekle birlikte tüketmemelisiniz. 2-3 litrelik günlük su miktarı gün boyunca yemek aralarında tüketilmelidir. Bu sayede sindiriminize yardımcı olacağına emin olabilirsiniz.

 

  • Kafein ve şeker için vedalaşma vakti geldi. Başlarda sıkıntı yaşayabilirsiniz ama sonrasında daha mutlu olacaksınız. Bitki çayı, meyve suyu ve süt tüketimi tamamen serbest.

 

  • Akşam yemeklerinde çorbaya yer ayırmayı unutmayın. Ayrıca akşam yemeğini saat 18:00’dan önce tamamlamanızı öneriyoruz. Sindiriminizin uyku öncesine kadar tamamlanması için en uygun saat budur.


 

  • Sağlıklı yaşam tam bana göre diyorsanız bu sayfa ilginizi çekebilir. Möller’s Omega 3

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir