Sağlıklı Çocuk Gelişimi İçin Beslenme Önerileri

shutterstock_242478283

2 ila 6 yaş arası çocukluk döneminde çocukların sağlıklı bir şekilde büyümesi, gelişimini uygun seviyelerde tamamlaması için beslenme büyük önem taşıyor. Uzmanlar ebeveynler için bu dönemde tüketilmesi gereken besinlere göre öğünler hazırlamasını öneriyor. İşte çocukların gelişimine etki eden besinler;

Süt ve süt ürünleri

Sağlıklı bir kemik gelişimi, kas gücü ve dişlerin gelişmesi için süt ve süt ürünleri çocuk için hayati önem taşır. Yetişkinler için bile belli bir yaşa gelindiğinde kemik erimesini önlemek için süt içme önerisi yapılıyor. Kas gelişimini güçlendiren, çocuğun iskelet yapısını sağlamlaştıran ve büyümesini sağlayan süt içerdiği protein ve vitaminler sayesinde çocuğa bağışıklık kazandırır, büyümede etkili rol oynar. Süt, peynir, yoğurt gibi ürünler çocuklara küçük yaştan itibaren verildiği sürece çocuklar kolayca bu ürünlere uyum sağlar ve tüketimde zorluk çıkarmaz.

Sebze ve meyve

Çocukların pek sevmediği sebzeler içerdiği protein, mineral ve vitaminler ile çocuklar için tam anlamıyla bir sağlık deposudur. Sebze sevmeyen çocuklara salata, börek ve benzeri tariflerle sebze yedirilmelidir. Her sebze içeriğinde bolca faydalı besin değeri taşıdığından tüm sebzelerden tüketmeye özen gösterilmelidir. Meyveler ise ara öğün olarak tüketilmelidir. Meyve yemeye alışan çocuklar çikolata, şeker ihtiyacını minimum seviyede hisseder ve sağlıklı bir gelişime imza atar.

Et ve et ürünleri

Uzmanlara göre çocukların günlük et tüketimi 100 gram olmalıdır. Kırmızı et, tavuk ve balık belli bir düzenle çocuğa yedirilmelidir. Et ve et ürünleri çocuğun ihtiyaç duyduğu protein ve demirin alınmasını sağlar. Özellikle balık, zihinsel ve fiziksel gelişimi olumlu yönde etkiler.

 

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir