Sağlıklı Bir Yaz Mevsiminin Sırrı Omega 3’te Saklı!

shutterstock_295455275

Deniz, kum, güneş heyecan dolu bir yaz mevsimini çağrıştırıyor, ancak yaz ayları insan sağlığının güneşe ve sıcak havalara bağlı sorunlar yaşadığı yoğun dönemlerdir. Uzmanlar daha bahar aylarında kişileri sıcağa, beslenmeye, sağlıklı kalmaya yönelik uyarıyor. Özellikle de güneşin zararlı ışınlarından içten ve dıştan korunmak gerekiyor. Bu aşamada Omega 3 devreye giriyor!
Doktorlar, Omega 3 yağ asitlerinin vücutta üretilmemesine dikkat çekerek beslenme veya takviye yoluyla alınmasını öneriyor. Omega 3, kalp sağlığı, kemik ve kas dokuları, romatizma hastalıkları, kolesterol, cilt problemleri gibi birçok rahatsızlığa iyi geliyor, iyileşmede ve önlemede etkin rol oynuyor.
Yazın Omega 3 kullanmak için önemli nedenler şöyledir;
 Omega 3 vücut yapısında depolanan bir yağ değildir. Kişinin günlük ihtiyacı ancak dışarıdan Omega 3 alınması ile sağlanır. Yaz aylarında da Omega 3 alınmaya devam edilmelidir.
 Odaklanma, güçlü hafıza ve sağlıklı bir iskelet sisteminde Omega 3’ün etkisi büyüktür.
 Ülkemizdeki balık tüketim oranı ideal seviyelerin altında olduğundan Omega 3 alımı yetersizdir. Yaz aylarında hissedilen yorgunluk, halsizlik, keyifsiz ruh hali de bu durumun yansıması kabul ediliyor. Bu nedenle Omega 3 desteği yazın geri çekilmemelidir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir