Omega 3 Her Balıkta Bulunur mu?

Omega-3’ün sağlığımız için ne kadar önemli ve gerekli olduğu konusunda yaşanılan farkındalık balık tüketim oranlarını bir nebze de olsa arttırmış durumda. Toplumun büyük bir kısmı Omega-3 alımı için her türlü balığın tüketilebileceğini, tüm balıklarda Omega-3 yağ asitlerinin olduğunu genel anlamda biliyor. Ancak her balıkta yüksek oranda yağ asidi olduğunu söylemek mümkün değildir. Tüm balıklarda Omega-3 vardır, fakat soğuk ve derin denizlerde yaşayan yağlı balıklarda daha fazla omega-3 bulunur.

Deniz ürünleri tüketemeyenler için semiz otu, ceviz, keten tohumu gibi bitkisel kaynaklardan da omega-3 alımı sağlanabiliyor. Fakat bitkisel kaynaklardan sağlanan omega-3’ün vücut tarafından kullanımı hayvansal kaynaklardan sağlanan omega-3 kadar olamıyor. Balık yağı takviyeleri yüksek miktarda Omega-3 desteği sağlıyor. Elbette, kullanılacak balık yağının kalitesi ve saflığı güvenli kullanım açısından önem oluşturuyor. Gelişim çağındaki çocukların, anne adaylarının, tüm yetişkinlerin düzenli olarak Omega 3 alması yaşamı olumlu yönde etkiliyor, gelişimi destekliyor, zihinsel ve fiziksel birçok fayda sağlıyor.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir