Neden Yaz Aylarında Omega 3 tüketmeliyiz?

shutterstock_338422418

Gelişme dönemindeki çocuklar başta olmak üzere tüm yaş gruplarındaki kişiler için büyük önem taşıyan Omega 3, ana kaynak olarak balıklardan elde ediliyor. Balık yağı kapsül ve şurupları ise balık tüketmeyenler için ideal bir alternatif oluşturuyor. Elbette Omega 3 ile ilgili yanlış yargılar bulunuyor. Örneğin ‘yaz mevsiminde, aşırı sıcaklarda Omega 3 takviyesi yapılmaz’ gibi. Aslında bu düşünce tamamen yanlış bir genellemedir. Zira uzmanlar Omega 3 yağ asitlerinin vücut için faydalarına değinip, yıl boyunca her mevsimde alınması gerektiğini belirtiyor. Özellikle yaz aylarında halsizlik, yorgunluk gibi sıkıntılar yaşayanlar için Omega 3 desteği tam bir enerji kaynağı oluşturuyor. İşte yazın Omega 3 kullanmaya devam etmek için sebepler;
– Omega 3 yağ asitleri esansiyel özelliğe sahip yağlardır. Bu nedenle vücutta sentezlenmezler. Yani mutlaka dışarıdan alınması gerekiyor.
– Omega 3, anne karnından itibaren bebekler ve çocukların fiziksel ve zihinsel gelişimleri için önemlidir. Zekâyı, odaklanmayı, algılama becerisini, sinir sistemini, retinayı, kemik yapısını, bağışıklık sistemini, okuma – yazma becerisini destekler ve geliştirir. Anne adaylarının ve emzirme dönemindeki annelerin bilhassa Omega 3 desteğini aksatmaması öneriliyor.
– Yaz aylarında balık mevsimi geçtiği için balık tüketim miktarı büyük oranda azalıyor ve doğal olarak Omega 3 eksikliği yaşanıyor. Yazın Omega 3 takviyesi almak vücudu alışık olduğu düzende korumaya devam eder.
– Düzenli olarak balık tüketenler veya önerilen ölçülerde tüketmeyenler, yaz aylarında Omega 3 eksikliğine bağlı halsizlik, enerji düşüklüğü ve benzeri sorunlar yaşayabiliyor. Bu tip durumların oluşmaması için kaliteli bir balık yağı takviyesi kullanmak yeterlidir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir