Neden Balık Yağı Tüketmeliyiz?

Image45

Uzmanlar, sağlığımız için balık tüketmenin önemli olduğunun altını çizerler. Yetişkinler haftada 2-3 gün yağlı balıkları tükettikleri takdirde Omega-3 ihtiyaçlarını karşılayabilmekteler.

Ne kadar sıklıkta balık tüketebiliyoruz?

Tükettiğimiz balıklar Omega-3 açısından ne kadar zengin? Atlantik Denizi balıkları gibi soğuk ve derin deniz balıkları mı?

Pişirme teknikleriyle Omega-3’ü koruyabiliyor muyuz? Örneğin hamsiyi mısır ununa bulayıp kızartınca Omega-3 ‘ünden faydalanamıyoruz. Oysaki ızgara ve buğulama en uygun pişirme yöntemleridir.

Üç tarafı denizlerle çevrili olan ülkemizde maalesef ki balık tüketimi yeterli değildir. Aksine uyguladığımız Akdeniz usulü beslenme nedeniyle zeytinyağı, Ayçiçek yağı, mısır özü yağı kullanımlarının artması ile Omega-6 ve Omega-9 alımları artmış ama bu alımlara karşın Omega-3 alımı yetersiz kalmış bir beslenme tarzımız söz konusu. Oysaki dengenin sağlanması gerekmektedir. Bu amaçla Omega-3 seviyesini artırabileceğimiz en ideal kaynak da balık yağıdır.

Siz de balık tüketemeyen bir aile iseniz ve çocuğunuza balığı yediremiyorsanız mutlaka balık yağı takviyesi almanız gerekmektedir. Özellikle çocuklar, tadı güzel olmayan birçok balık yağına karşı tepkilidirler. Tutti frutti (karışık meyve) aromalı balık yağlarını denemelisiniz. Bu sayede çocuklarınız tadından dolayı içemedikleri balık yağları yerine lezzetli bir balık yağı içerek memnun kalacaklardır.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir