Morina Neden Tercih Edilmeli?

800x400_12

Omega-3 yağ asidinin en iyi doğal kaynaklarının sardalya, somon, morina gibi okyanus balıkları olduğunu söyleyebiliriz. Fakat içerdikleri omega-3 yağ asidi konsantrasyonu bir balık türünden diğerine farklılık göstermektedir. Başka bir ifadeyle; omega 3 yağ asitleri olan EPA ve DHA’nın kalitesi ve miktarı balıktan balığa farklı olmaktadır. Bu balıklar arasında omega-3 yağ asitlerinin en yüksek konsantrasyonuna sahip olan kaynak ise morina balığıdır. 100 gr başına diğer balıklar en fazla 2,5 gr omega-3 içerirken, morina balığının karaciğeri 18,5 gr kadar omega-3 içerebilmektedir. Bu durum diğer balıkların omega-3 içeriğine kıyasla morina balığı karaciğerinin güçlü bir omega-3 kaynağı olmasını sağlamaktadır. Aşağıdaki tabloda balıklardaki omega-3 miktarları dağılımının nasıl olduğunu inceleyebilirsiniz.

mollers-tablo

Omega-3’ün vücudumuzda etkili olan metabolitleri EPA ve DHA’dır. Bu yağ asitlerinin ne olduğuyla ilgili daha ayrıntılı bilgi sahibi olmak istiyorsanız “EPA ve DHA’nın Açılımı Nedir?” ve “Hangi Miktarda Ne Kadar Omega-3 Yağ Asitleri EPA ve DHA Mevcut?” yazımıza göz atabilirsiniz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir