Kışın Uyanmakta Zorlanıyorsanız Omega 3 Desteği Alın!

shutterstock_254734717

Geceleri uykuya dalamamak, sabahları ise bir türlü uyanamamak birçok insanın muzdarip olduğu bir problem kabul ediliyor. Kış mevsiminde havaların erken kararması, ısı seviyesinin düşmesi, henüz hava aydınlanmadan işe, okula gitmek üzere kalkmak zorunda olmak kalitesiz uykuyu, uykusuzluğu, kronik yorgunluğu ortaya çıkarıyor. Beslenme uzmanları bu durumu yenmenin en önemli yolunun kaliteli ve sağlıklı beslenmek olduğunu belirtiyor.

Omega-3 yağ asitleri tam olarak uzman görüşlerine başvurulduğunda ortaya çıkan bir çözümdür. Omega-3, vücut için gerekli olan gücü, zindeliği doğrudan sağlayan önemli bir yağ asididir. Belli başlı besinlerde bulunan Omega-3 için en zengin kaynak ise balıklardır. Kış mevsimi boyunca mevsimde çıkan yağlı balıklardan tüketmek, gün içinde birkaç tane ceviz, fındık yemek Omega-3 desteğini sağlıyor.

Omega3 yağ asitlerinin bağışıklık sistemini güçlendirdiği, vücudu mevsimsel rahatsızlıklara karşı hazırladığı, ruh ve sinir sistemine olumlu etkiler kazandırdığı biliniyor. Kışın görülen uykusuzluğun, yorgunluğun önüne geçilmediği takdirde depresyona sürüklenmenin mümkün olduğunu belirten uzmanlar, beslenme ile yaşam kalitesinin yükseltilebileceğini dile getiriyor. Yeterli miktarda omega-3 alımı sağlanamıyorsa eğer, balık yağı gibi takviye edici gıdalar omega-3 ihtiyacının karşılanmasına destek sağlıyor.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir