Kış Mevsiminde Hangi Vitaminler Mutlaka Alınmalı?

shutterstock_262563494

Hastalıkların salgın halinde gezindiği, kişilerin fiziksel ve ruhsal enerjisinin emildiği, bağışıklık sisteminin korunmasız kaldığı kış mevsimine daha sıkı ve kontrollü girmek mümkün! Kış boyunca düzenli alacağınız vitaminlerle hasta olmaz, vücut bütünlüğünüzü koruyabilirsiniz. İşte o vitaminler;

C vitamini: Kış aylarında bağışıklık koruyucusu C vitaminini daha çok turunçgillerden almayı düşünürüz. Kış boyunca mevsim meyvelerinden düzenli tüketmek C vitamini almaya yardımcı olacaktır. Öte yandan kuşburnu, maydanoz, yeşil ve kırmızı biberin de C vitamini kaynağı olduğunu unutmayınız.

D vitamini: Güneşten mahrum kalınan kış aylarında, vücut D vitamini eksikliği çektiğinde çeşitli hastalıklara yakalanır. D vitaminini doğrudan güneşten almak zorlaşır, bu yüzden takviye şeklinde almak gerekebilir.

E vitamini: Kışın cilt sürekli kurur ve pul pul dökülmeler yaşanır. Bu durumun genel sebebi E vitamini eksikliğidir. Deri ve cilt problemlerini E vitamini alarak kontrol edebilirsiniz.

Demir: Kışın düşen demir seviyesinin en büyük belirtisi halsizlik ve yorgunluktur. Bilhassa kadınlar dönemsel demir eksikliğini daha çok yaşar. Demir alımına dikkat etmek, enerjik ve zinde kalmayı sağlar. Ispanak ve brokoli demir alımı için tercih edebileceğiniz sebzeler olduğu gibi, badem, ay çekirdeği gibi kuruyemişler ve tam buğday ürünlerinden de ihtiyacınızı karşılayabilirsiniz. C vitaminiyle birlikte alındığında demir emilimi artacaktır.

Folik Asit: Folik asit ıspanak, roka ve benzeri yeşil yapraklı bitkilerde bulunuyor. Düzenli tüketilmediği takdirde folik asit ihtiyacı doğuyor. Cildi nemli tutmak, cilt problemlerinin oluşumuna engel olmak için folik asit almak gereklidir. Folik asidin kalp ve damar sağlığının ve sinir sisteminin korunması amacıyla da çok faydalı olduğunu da belirtmek gerekir.

Bonus: Omega 3!

Her ne kadar konumuz vitaminler de olsa, yağ asidi olan Omega 3’ün de kışın alınması gerekliliğinden bahsetmeden olmaz. Yapılan tüm bilimsel araştırmalar, Omega 3 yağ asitlerinin insan vücudu için çok güçlü ve mutlaka alınması gereken yağlardan olduğunu gösteriyor. Mutsuz hissetmek, kötü bir psikolojiyle mücadele etmek dahi Omega 3 takviyesiyle düzeltilebiliyor. Kış aylarında yaşanan depresif ruh halinden arınmak ve bağışıklığı güçlendirmek için Omega 3 ihmal edilmemelidir. Sadece kış döneminde de değil, her mevsim Omega 3 alımı sağlıklı yaşam için önemlidir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir