Keyifli Bir Yaz İçin Omega 3 Desteği Almayı İhmal Etmeyin

shutterstock_650577211

Omega 3, sağlığımız açısından elzem olan EPA ve DHA yağ asitlerini içeren doğal bir yağdır. Omega-3’ün en fazla bulunduğu yağlı balıkların sıklıkla tüketilmesi, semiz otu gibi yeşil yapraklı sebzelerin sofralarda yer alması ve balık yağı takviyelerinin kullanılması sağlığın korunması açısından önemle tavsiye ediliyor. Omega-3, bağışıklık sistemini güçlü tutuyor, hafızayı güçlendiriyor, iltihap oluşumunu önlüyor, beyin hücrelerinin yenilenmesini sağlıyor, kalbi koruyor, depresyonu önlüyor, kas ve kemik sistemini güçlendiriyor, en önemlisi enerjik bir bedene ve ruha kavuşmak için zemin hazırlıyor.
Omega 3 kaynağı olan balık yağının yazın kullanılmaması gerektiği hakkındaki yanlış bir görüşü de düzeltmek gerekiyor. Bu görüşün aksine, balık yağları yazın da kullanılır ve hatta yazın mevsimsel etkiler çok daha şiddetli olduğundan ve dengesizlikler yaşandığından vücudu bu değişimlere hazırlamak, etkilerinden korumak adına özellikle yazın da kullanımı gerekmektedir. Örneğin aşırı sıcaklar stres arttırıyor, kalbi yoruyor, kalp krizi ve felç riskini yükseltiyor, beyni yoruyor, kas ve kemik sistemini olumsuz etkiliyor, ruhsal düşüşler yaşanmasına sebep olabiliyor. Sağlıklı bir sisteme sahip olmak, yazın getirdiği riskleri en aza indirgemek için Omega 3 kaynağı olan balık yağları yaz aylarında da alınmaya devam edilmelidir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir