Kaliteli Yaşamın 9 Şifresi

ÇARŞAMBA 31) 16-01-04-kaliteli-yasam-sifre

Sağlıklı ve kaliteli bir yaşam sürmek istiyorsanız yapılması gerekenleri ertelememeli, dengeli beslenmeli, sporunuzu aksatmamalısınız. Sizlere biraz olsun yardımcı olmak adına yapmanız gerekenleri aşağıda sıraladık.

  1. Stresten uzak durun ve depresyon riskinizi azaltın.

Stres, vücudumuzda serbest radikalleri tetikler. Serbest radikaller tüm hastalıkların temelini oluşturan nedenlerden birisidir. Yaşamımızda stresle mücadele etmek, zihinsel ve fiziksel açıdan sağlığımız için önem taşımaktadır. Stresle mücadele etmekte zorlanıldığında daha ciddi boyut olan depresyona meyillenme söz konusu olacağı unutulmamalıdır. Omega 3 yağ asitlerinin, kalp-damar sağlığını korumak ve bağışıklığı güçlendirmenin yanı sıra, depresyondan ve negatif ruh halinden uzak durmanıza yardımcı olduğunu hatırlatmak isteriz.

  1. Fazla kilolarınızdan kurtulun.

Birkaç kilo vermek bile hafif ve zinde hissetmenizi sağlayacaktır. Ayrıca kolesterol, felç ve kanser gibi hastalıklara yakalanma riskiniz de azalır.

  1. Cildinizi gençleştirin.

Çevre kirliliği, sigara dumanı ve UV ışınları cildinizin yaşlanmasında etkilidir. C vitamini kolajen üretimini artırarak ve cilt hücrelerinin yıkımını önleyerek cildin yaşlanma sürecini yavaşlatır. Bol bol C vitamini tüketerek sağlıklı, gergin ve genç görünümlü bir cilde sahip olabilirsiniz.

  1. Bol bol patates tüketin.

Tatlı patates besin değeri en yüksek olan ve doğal şeker içeren nişastalı sebzelerden biridir. Lif, potasyum ve A vitamini açısından zengindir.

  1. Derin derin nefes alın.

Nefes almak, stresli dönemlerde zihninizi rahatlatır. Yavaş ve derin nefes almak vücudunuzu dinlendirir, rahatlatır, üstelik huzura kavuşturur. Bu nedenle meditasyonda da nefes egzersizleri yapılmaktadır.

  1. Kısa sürelerle yoga yapın.

Yoga yapmak sizi rahatlatır ve enerjik hissettirir. Rahatlamak ve enerjik hissetmek için günde sadece 10 dakika yeterlidir. Yoga yaparken kimseye ihtiyaç duymanıza gerek yok. Odaklanmanız yeterli.

  1. Takviye edici gıdalardan yardım alın.

Her ne kadar takviye edici gıdalar normal beslenmenin yerine geçemese de, yetersiz ve dengesiz beslendiğinizi düşünüyorsanız, eksik hissettiğiniz besin değerlerini takviye edici gıdalarla destekleyebilirsiniz. Omega-3 yağ asitleri içerikli, vitamin ve minerallerden ibaret multivitamin içerikli takviyeler bu konuda yardımcı olabilir.

  1. 100 kaloriyi gözden çıkarın.

Asitli içecekleri, abur cuburları hayatınızdan çıkarır, geç saatlerde yemek yemekten vazgeçebilirseniz, günde 100 kalori daha az tüketebilirsiniz.

  1. 8 saat uyuyun.

Ruhen ve bedenen dinlenmeniz için tek yol uyumaktır. Kaliteli ve düzenli uyku, zinde ve mutlu hissetmenizi sağlar.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir