Kahvaltıda Özellikle Tüketilmesi Gereken Yiyecekler

shutterstock_575164414

Kahvaltı güne başlamadan hemen önce yapılan en önemli öğündür. Günlük işlerin sağlıklı ve kaliteli bir şekilde işlemesi için kişinin bedeni aynı şekilde sağlıklı ve dinç olmalıdır. Bunu yolu ise güne başlama öğünü olan kahvaltıdan geçer. Ancak kahvaltı içeriği özenle seçilmelidir. Zira besin değeri olmayan sağlıksız ve yağlı gıdaların günün ilk öğününde tüketilmesi bedeni yorar, enerji düşüklüğüne sebep olur. İşte sağlıklı bir kahvaltıda olması gereken yiyecekler;

Süt – Yumurta – Peynir Üçlüsü         

Proteinin ana kaynağı olan süt, yumurta ve peynir vücudun günlük ihtiyaç duyduğu proteini almasını sağlarken aynı zamanda bedeni gün boyu tok tutarak dengesiz kilo alımını önler. Bunun yanı sıra kas gelişimine, sağlıklı bir kemik yapısına, güçlü dişlere ve dişetlerine sahip olmak için yumurta ve süt ürünleri tüketilmelidir.

Yeşillik ve sebze

Maydanoz, yeşil biber, dereotu, nane, salatalık, domates gibi besinler güne sağlıklı ve enerjik başlamanın en kolay yoludur. Hepsi içerdiği demir ve C vitamini sayesinde bedenin zinde olmasını sağlar. Üstelik yeşillikler demir emilimini artırır, kan seviyesini dengede tutar.

Kuruyemiş

Yoğun tempoda çalışan kişiler ve çocuklar için ceviz, badem, kuru üzüm gibi kuruyemişler zihni açar, hafızayı güçlendirir ve enerji verir. Kuruyemişler ölçülü tüketildiğinde faydalıyken fazla tüketildiğinde bağırsak hareketlerinin bozulmasına ve hazımsızlığa yol açabilir. Kahvaltıda birkaç tane tüketilmesi öneriliyor.

Yulaf

Zeytin, peynir, yumurta gibi temel gıdalara alternatif yulaf sağlıklı bir seçenek oluşturuyor. Lifli ürünlerin beslenmedeki öneminin gün geçtikçe arttığı günlerde uzmanlar yulafın bağışıklık sistemine ve sindirime çok faydalı olduğunu vurguluyor. Birçok hastalığa faydası bulunan yulaf yoğun tempoda çalışan kişiler için pratik ve zengin bir besin kaynağıdır.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir