Hangi Yağları Ne Kadar Tüketmeliyiz?

shutterstock_217624417

Sağlıklı ve yeterli beslenmenin temel kuralı günlük kalori miktarına oranla yağ alımı yapmaktır. Elbette uzmanlar yağ konusunda uyarılarda bulunuyor katı ve sıvı yağ tüketiminde dikkatli olunması gerektiğini söylüyor. Bedenin ihtiyaç duyduğu enerjiyi sağlayan yağlar proteinler ve mineraller kadar önemlidir. Peki, bu durumda günlük yağ ihtiyacını nasıl ve hangi yağlardan almalıyız?

Yağlar genel anlamda hayvansal ve bitkisel olarak ayrılır. Hayvansal yağlar katı yağlar olur ve doymuş yağlar olarak kabul edilir. Bitkisel yağlar ise doymamış yağlardır; tekli ve çoklu doymamış yağlar olarak gruplara ayrılır. Doymuş yağlar ve tekli doymamış yağ asitleri tüketildiğinde vücut tarafından sentez edilebilirken çoklu doymamış yağ asitleri olan Omega 3 ve 6’da bu durum geçerli değildir. Çoklu doymamış yağ asitleri (Omega 3 ve 6) beden sağlığı için önemlidir ve belirli bir orantıda olmaları gerekmektedir. Fakat uzmanlar, gıdalarla aldığımız omega-6 miktarına kıyasla yetersiz omega-3 alımı nedeniyle orantının bozulduğunu ve yeterli omega-3 alınamadığı durumlarda takviye edici gıdalarla eksikliğin tamamlanarak orantının korunması gerektiğini belirtiyorlar.

Yağ tüketim miktarı sadece yemek ve salatalarda tüketilen yağ olarak düşünülmemelidir. Zira süt ve süt ürünlerinden ekmeğe kadar birçok besinde yağ asitleri bulunuyor. Günün ilk öğününden itibaren her öğünde yağ tüketilir. Fazla yağ tüketimini önlemek için salatalardaki yağ kullanımını azaltmak gerekiyor. 1 tatlı kaşığı yağ salata için uygun görülen miktardır. Fazla yağ tüketilmesi durumunda 8 ila 12 bardak su içmek yağ yakımını hızlandırır.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir