Günün En Önemli Öğünü: Kahvaltı

60) ogun-kahvalti

Beslenme uzmanları,  günün en önemli öğününün kahvaltı olduğunu ifade ederler. Güne zinde ve enerjik başlamak istiyorsak, tahıllı gıdalar, meyveler, süt ve süt ürünlerinin öncelikle yer almasının gerekli olduğu kahvaltı soframızda, bulunmasının faydalı olabileceği diğer gıdaları sizler için aşağıda özetledik:

  • Serbest dolaşan tavukların yumurtaları: Doğal ortamda yeşillikle beslenen tavuklar daha yüksek miktar omega 3 yağ asitleri içermektedir. Günümüzde omega-3 yağ asitleri alımı, sağlıklı yaşam için önemli bir gerekliliktir.
  • Yoğurt: Süt ve süt ürünleri kalsiyum açısından zengin olduğu gibi, özellikle yoğurdun bağırsak fonksiyonlarının sağlıklı işlevselliği açısından önemli bir yeri vardır. Kilo kontrolünüze de yardımcı olur.

Yoğurt içine katılan farklı gıdalarla ilave faydalar da sağlayabilirsiniz. Örneğin; keten tohumlu yoğurt ile omega-3 alımı, doğranmış meyve parçalarının karıştırıldığı yoğurt ile de hem antioksidan hem de lif alımını sağlamış olursunuz. Böylece bağışıklık sisteminizin gelişimini, kronik hastalıklarla mücadele etmeyi ve kilo kontrolünüzü desteklersiniz.

  • Yeşil çay: Antioksidan etkinliğe sahiptir. Ayrıca yağ yakıcı özelliğiyle kilo kontrolü için de idealdir.
  • Kuşburnu çayı: Bünyesinde en çok C vitamini bulunduran meyve kuşburnudur ve antioksidan etkinliğe sahiptir. Ateşte bekletmeden demleme usulüyle hazırlanan kuşburnu çayının bağışıklık gelişimine yardımcı olucu etkisinin yanında düzenli kullanım ile zayıflatıcı etkisi de hissedilmektedir.
  • Tahıllı gevrekler: B vitamini kaynağı olduğu gibi ayrıca da zengin lif kaynağıdır. Tahıllı gevreği sütle tüketirken içine meyve parçaları katarak ilave faydalar sağlayabilirsiniz.
  • Mümkünse meyveleri posasıyla tüketmek lif etkilerinden de faydalanmamıza yardımcı olacaktır. Fakat zorlanıyorsanız taze sıkılmış meyve sularını da tüketebilirsiniz. Portakal suyunun sıkıldıktan kısa bir süre içinde tüketilmesi antioksidan etkinliğin korunmasında önemli olacaktır.
  • Domates: Halen meyve mi sebze mi diye sınıflandırılmakta zorluk yaşanan domates ne olursa olsun soframızdan eksik olmaması gereken bir yiyecektir. Güçlü antioksidan etkili gıdalardan biri olarak kabul edilen domates ile birlikte salatalık, maydanoz gibi yiyeceklerin de soframızdan eksik olmaması antioksidan etkinliği ve lif gücünü artıcı fayda sağlayacaktır.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir