Dünyanın En Sağlıklı Besinleri

96) saglıklı-besinler

İçerdiği vitaminler, mineraller ve diğer besin maddeleriyle insan sağlığı için önem taşıyan besinleri Amerikalı ünlü beslenme uzmanı Jonny Bowden, “Dünyanın En Sağlıklı 15 Yiyeceği” adlı kitabında topladı. Biz de bu besinler arasından seçtiklerimizi aşağıda sizler için sıraladık.

  1. Somon: İçerdiği Omega 3 sayesinde kalp ve beyin sağlığını korur. Ruhsal ve bedensel sağlığa iyi gelir.
  2. Kırmızı et: Yüksek miktarda Omega 3, protein ve B12 vitamini içerir. Kanser riskini azaltır.
  3. Brokoli: Kanser riskini azaltır. Toksik maddeleri vücuttan uzaklaştırır.
  4. Elma: İçerdiği K vitamini kemikleri kuvvetlendirir. Akciğer kanseri, astım ve diyabetten korur.
  5. Fasulye: Kolon kanseri ve kalp hastalığından korur. Kiloyu ve kan şekerini dengeler.
  6. Fındık-Fıstık: Kalp hastalıkları ve kalp krizi riskini azaltır.
  7. Nar: Bol miktarda antioksidan içerir. Kan basıncını dengeler, damar sağlığını korur.
  8. Soğan-Sarımsak: Mide, prostat, yemek borusu kanserine karşı korur. Kalp hastalığı riskini azaltır.
  9. Süt: Vitamin, mineral ve yararlı bakteriler açısından zengindir. Kansere karşı mücadele eden CLA asidini içerir.
  10. Yaban mersini: Lif açısından zengindir. Hafızayı güçlendirir. İçerdiği antioksidanlar kansere karşı korur.
  11. Yumurta: Beyin ve göz sağlığı için oldukça faydalıdır. Protein açısından zengin, kalorisi düşüktür.
  12. Yeşil çay: Kanser riskini azaltır. Kilo kontrolünü sağlar.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir