Çocukların Zekâ Gelişimini Etkileyen Besinler

114-zeka-besin

Çocukların gelişimini etkileyen 3 faktör vardır. Bu faktörler; çocuğun anne karnından itibaren doğru beslenmesi, eğitimi ve sosyal ilişkileridir. Bu faktörler ne kadar doğru ve seyrinde devam ederse, çocuğun gelişimi o denli olumlu etkilenir. Haliyle, zekâ gelişimi için doğru besinler tüketmek şarttır. Çocukların zekâsını etkileyen besinler hakkında bilgi edinmek için aşağıdaki besinleri ve faydalarını inceleyebilirsiniz…

  • Yumurta: Yüksek miktarda protein, Omega 3, kolin, lutein ve çinko içerir. Yumurta tüketmek çocukların konsantrasyonunu arttırır.
  • Yoğurt: Tam yağlı yoğurtların protein ve yağ oranı yüksektir. Yağ, beyin sağlığı için oldukça önemlidir. Yoğurt tüketmek, bilgi depolamaya ve hücre zarlarının esnek kalmasına yardımcı olur.
  • Yeşil Yapraklı Sebzeler: Folat ve birçok vitamin içeren lahana, ıspanak gibi sebzeler ilerleyen yaşlarda oluşabilecek ciddi hastalıkları önler.
  • Mor Karnabahar: Düşük miktarda şeker, yüksek miktarda lif, folat ve B6 vitaminlerini içerir. Ruh hali, hafıza ve dikkat dağınıklığının düzenlenmesini destekler.
  • Balık: En iyi Omega 3 ve D vitamini kaynağıdır. Beyni bilişsel gerileme ve hafıza kaybından korur.
  • Kuru yemiş ve Tohumlar: Esansiyel yağ asitleri, protein, vitamin ve mineraller içerir. Ruh durumunu ve sinir sistemini düzenlemeye yardımcı olur.
  • Yulaf Ezmesi: Protein ve lif açısından zengindir. Kalp ve beyin damarlarının açık tutulmasını sağlar.
  • Elma ve Erik: Zihinsel gerilemeye karşı mücadele eden bir antioksidan olan kuersetin maddesini içerir.
  • Zerdeçal: İhtiva ettiği kurkumin, beynin gelişmesine yardımcı olur.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir