Çocukların Tüketmesi Gereken Besinler

43) 16-02-10-sebze-meyve-balık

Çocuğunuzun sağlıklı bir yaşam sürmesi için bol bol sebze, meyve ve balık tüketmesini sağlamalısınız. Çocuğunuz sebze, meyve ya da balık sevmiyorsa, ona bu besinleri sevdirmek yine size düşüyor. Eğlenceli ve renkli sunumlarla sofranıza çeşitlilik katarak bu besinleri farklı hallerde sunabilirsiniz.

Bilindiği üzere balığın çocukların büyüme ve gelişimini destekleme, bilişsel yetenek ve öğrenim başarısı, beyin sağlığı ve merkezi sinir sistemini geliştirme,  görme keskinliğini arttırma ve kalp-damar sağlığını koruma gibi göz ardı edilemeyecek seviyede olumlu etkileri var. Bu etkiler sebebiyle, haftada en az bir kere sofranızda balığa yer vermelisiniz.

2-43) 16-02-10-sebze-meyve-balık

Sebze ve meyve yememekte direten çocuklarınıza ise meyve ve sebze suyu içirebilirsiniz. Taze sıkılmış meyve ve sebze suları son dönemlerde fazla popüler hale geldi. İnsanlar sebze ve meyve yemek yerine sebze ve meyve sularını tercih etmeye başladılar. Sıkılmış meyve ve sebze suları, konsantre meyve sularından sağlıklı ve insan sağlığına faydalı oluşu nedeniyle tüketilmektedir. Çocukların hazır içeceklere yönelmesindense farklı çeşitte ve renkte sıkılmış meyve ve sebze suyu içmelerini sağlamak daha yararlı olacaktır. Çünkü sebze ve meyveler pişirme esnasında içerdikleri bütün enzimleri kaybederler. Suları içildiğinde ise enzimler kaybolmadan vücuda alınır. Çocuğunuza bir bardak sebze veya meyve suyu içirirseniz alması gereken günlük besin ihtiyacını karşılamış olursunuz.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir