Bu Yıl Uygulanabilecek 10 Sağlık Trendi

29) 15-12-17-saglik-trend

Hızlı ve sağlıksız yaşam koşulları günden güne hayatımızda yer etmeye devam ederken bu gidişe “dur” demek elimizde. Bütün bu güçlüklere rağmen sağlıklı ve mutlu yaşamak istiyorsak elimizden geleni yapmalı, çabalamaya var gücümüzle devam etmeliyiz. Beslenme şeklimizi ve tarzımızı değiştirmek bize bu konuda büyük bir kazanım sağlayacaktır. Sağlıklı bir yaşama adım atmak için aşağıdaki beslenme trendlerini dikkate alarak uygulayabiliriz.

  • Beslenme tarzımızda değişikliğe gitmek için uygulamamız gereken ilk adım, şekeri ve yağı azaltmaktır. Kızartmalardan ve tatlılardan uzak durmalıyız.
  • İkinci adım ise işlenmiş etlerden kurtulmaktır. Çünkü 50 gram işlenmiş et, bağırsak kanseri ihtimalini yükseltir.
  • Üçüncü adım; vücuda protein ve Omega 3 alımıdır. Omega 3 balık ya da balık yağlarından alınabilir. Kalp sağlığı ve kilo korunumuna etkisi büyüktür.
  • Balık en sağlıklı besinlerden biridir. Tek bir çeşit balık tüketmektense, çeşitli balıklara soframızda yer vermek daha faydalı olacaktır. Zira düşük cıva içerikli balık tüketmemiz gerekmektedir. Kabuklu deniz ürünleri ile uzun yaşayan balıkların cıva oranı yüksektir.
  • Kalp sağlığı için koyu yeşil yapraklı sebzeler etkilidir. Kırmızı-turuncu sebzeler de antioksidan etkisi gösterir.
  • Kanada Sağlık Örgütü’nün yaptığı araştırmaların sonucuna göre, lif ve sağlıklı yağ içeren kinoa, kuru baklagil, kuruyemiş, tofu gibi bitkisel kaynaklı gıdalar tüketmek bizler için faydalı olacaktır. En azından haftada bir gün hayvansal kaynaklı gıda tüketmeyerek denemeye başlayabiliriz. Bu kalp ve sindirim sistemi sağlığımızı da geliştirir.
  • Gün içerisinde içeceklerden aldığımız ortalama 300 kaloridir. Kalorili ve şekerli içecekleri hayatımızdan çıkarmalıyız. Çünkü bu, 3 haftada 1 kg vermemize neden olacaktır. Ayrıca kahvelere krema eklemek de oldukça zararlıdır.
  • Yemek yemek çoğu zaman ruhsal bir durumdur. Hissettiklerimiz sağlıksız beslenmeyi tetikler. Böyle durumlar için en etkili çözüm; yemek yeme düşüncesini aklımızdan çıkarıp beynimizi hissettiklerimize yöneltmektir.
  • Dokuzuncu adım olarak egzersizlerimizi asla ihmal etmememiz gerektiğini söyleyebiliriz. Egzersiz yapmak, hem bizi motive eder, hem de bizlere sağlıklı ve fit bir vücut bahşeder.
  • Son adım ise alışkanlıklarımızı değiştirmektir. İnsan aynı zaman dilimi içinde sadece 3 alışkanlığını değiştirebilir. Dolayısıyla kötü alışkanlıklarımızı listeleyip onlardan vazgeçmek için çabalamak yerinde bir adım olacaktır.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir