Böbrek Sağlığı için Çözüm Omega 3

shutterstock_598101971

Böbrek rahatsızlıklarının günden güne artması ile birlikte böbreklerin ne denli önemli organlar olduğu bir kez daha anlaşıldı. Uzmanlar böbreklerin vücut sistemindeki görevini işlevsel şekilde sürdürmesi ve hayat kalitesini olumsuz etkilememesi için böbreklere iyi gelecek besinlerin düzenli olarak tüketilmesini ve bol su içilmesini öneriyor. Böbrekler vücuttaki yararlı – zararlı madde ayrımını yapan bir organdır. Düzenli çalışmaması durumunda başka hastalıklara zemin oluşur ve ciddi boyutlarda hastalıklarla karşı karşıya gelmemize sebep olabilir. Böbreklerin işlevini kaybetmemesi adına önerilen besin ve takviyeler arasında Omega 3 yağ asitleri dikkat çekiyor.

Omega 3, dışarıdan alınması gereken en sağlıklı ve faydalı yağlardır. Genellikle yağlı balıklarda, yeşil yapraklı sebzelerde, keten tohumunda, serbest dolaşan tavukların yumurtalarında, meralarda otlayan koyun ve ineklerin sütünde ve tereyağında omega-3 bulunmaktadır. Omega 3 yağ asitlerinin birçok faydasının yanında böbrek fonksiyonlarını koruyucu rolü de bulunmaktadır. Böbreğin işlevini sistemli şekilde sürdürmesi için çinko, demir ve Omega 3 en etkili üç destektir. Omega 3 desteğine beslenme yoluyla ulaşılamıyorsa omega-3 kaynağı olan balık yağları gibi takviye gıdalar kullanılabilir. Böbrek fonksiyonlarının korunmasında seçilecek balık yağının doğallığına dikkat edilmesi önemlidir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir