Beyin Sağlığımızı Nasıl Koruyabiliriz?

97) beyin-sagligi

İnsan sağlığının korunabilmesi, vücut ve sistemlerin düzenli çalışabilmesi için beyin sağlığı korunmalıdır. Beyin sadece duyuları, duyguları, düşünceleri ve davranışları şekillendirmez. Aynı zamanda vücudun bir bütün olarak çalışmasını sağlar.

Beyin Sağlığını Korumanın Yolları

  • Omega 3 yağ asitlerinin faydalarından sık sık söz ediyoruz. Omega 3 yağ asitleri beynin işlevinin ve sağlığının korunmasında önemli bir rol oynar.
  • E vitamini beyin sağlığını doğrudan etkiler. Süt, yağ, yumurta, elma, ceviz ve ıspanak gibi besinler E vitamini içerir.
  • Lutein, göz ve beyin sağlığı için oldukça yararlı bir antioksidandır. Kırmızı üzüm, domates, ıspanak, kivi ve havuç gibi gıdalar lutein barındırır.
  • Bol bol sebze ve meyve tüketmek insan sağlığı için şarttır. Beyin sağlığı için ise kırmızı üzüm, yaban mersini, kızılcık ve domates gibi kırmızı meyve ve sebzeler tüketilmelidir.
  • Günde en az yarım saat egzersiz yapmak beyin sağlığını korumaya yardımcı olur.
  • Sağlıklı bir beyin için günde 7-8 saat uyumak gerekmektedir.
  • Sigara, tütün gibi maddeler beyin sağlığı için zararlıdır.
  • Fazla kilo diyabet, yüksek kolesterol ve tansiyon gibi hastalıklara neden olabilir. Beyin sağlığı için ideal kilo korunmalıdır.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir