Beyin Gücünü Koruyan Besin Öğeleri

shutterstock_489893215

Bedenimizin en önemli organı olan beyin, aynı zamanda en güçlü organı kabul ediliyor. Tüm fiziksel ve zihinsel eylemlerimiz beyne bağlıdır. Bu nedenle beyin sağlığı ekstra önem kazanıyor.

Omega 3: Yağlı balıklar başta olmak üzere balık yağı, ceviz, keten tohumu, yumurta, semiz otu gibi besinlerde bulunan Omega 3, beyin performansını arttırıyor. Depresyon, Alzheimer ve demans hastalıkları gibi zihinsel hastalıklara yakalanma riskini düşürüyor.

Magnezyum: Magnezyumun en bilinen işlevi beyin ve sinir sistemine yaptığı sakinleştirici etkidir. Depresif duyguları, stresi, kaygı durumunu kaldırmak için magnezyum içeren badem, ıspanak, avokado gibi besinler tüketilebilir.

B6 vitamini: Sığır eti, ton balığı, muz, avokado, baklagiller, tahıl ürünleri gibi besinlerde bulunan B6, zihinsel yorgunluğu yenerek kişiyi güçlendirir, sinir sisteminin korunmasına yardımcı olur. B6 eksikliğinin en büyük belirtisi yorgunluk ve hafıza kaybıdır.

B9 vitamini: B9 vitamini diğer bilinen adıyla folik asit, beyin gelişimi için çok önemli bir vitamindir. Beyin fonksiyonlarını canlı tutan, hafızayı güçlendiren ve sinir sistemini koruyan folik asit, ıspanak, marul gibi yeşil yapraklı sebzelerde, brokoli ve kuşkonmazda bol miktarda bulunuyor.

B12 vitamini: Beyin fonksiyonlarının aktif çalışması, hafızanın korunması ve zihinsel yorgunluklardan arınmak için oldukça faydalı olan B12, özellikle kırmızı ette ve balıkta olmak üzere yumurta, süt ve süt ürünleri gibi hayvansal besinlerde bulunuyor. Tüm sinir sistemi için önemli bir vitamin olarak kabul ediliyor.

D vitamini: Güneş ışınlarının etkisiyle vücudumuzda sentezlenen D vitaminini, karaciğerden, süt ve süt ürünlerinden, balıklardan, yumurta sarısından da alabiliyoruz. D vitamininin günümüzde tespit edilen birçok faydasının yanında, beynin işlevselliği için de önemli rolü olduğu bilinen bir gerçek…

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir