Balığın Sağlığa Faydaları

shutterstock_469368965

Balığın sağlığa faydalarından önceki yazılarımızda söz ettik. Bu yazımızda, balığın hangi organlara nasıl etki ettiğini maddeler halinde sıraladık.

  • Kalp sağlığı: Balığın içerdiği en önemli besin maddesi Omega 3’tür. Omega 3 vücuttaki inflamasyon riskini (iltihap) azaltır. Zira vücuttaki inflamasyon kan damarlarına zarar vererek kalp hastalığına neden olabilir. Omega 3; kanın pıhtılaşmasını azaltır, kan basıncını düşürür, kalp atışlarını düzenler, kalp sağlığını korur.
  • Damarlar: Balık, kan dolaşımını arttırır. Tromboz (damar içinde oluşan kan pıhtısı) riskini azaltır.
  • Eklemler: Balık tüketmek eklemlerde meydana gelen, eklemlerin şişmesine neden olan artrit hastalığının ve kireçlenmenin önlenmesine yardımcı olur.
  • Göz sağlığı: Düzenli balık tüketmek göz sağlığını korur, iyileştirir. Görme bozukluklarında ortaya çıkan retinanın bozulmasına ve görüntünün bulanıklaşmasına engel olur. Ayrıca balık, gece görüşünü arttıran, A vitaminin bir formu olan retinol maddesini içerir.
  • Solunum: Balık, akciğer sağlığını korumaya ve iyileştirmeye yardımcı olarak astım riskini azaltır.
  • Bağırsaklar: Düzenli balık tüketmek bağırsak hastalıklarını önler.
  • Cilt sağlığı: Balık cildi UV ışınlarının olumsuz etkilerinden korur. Egzama ve sedef gibi cilt hastalıklarının önüne geçer. İçerdiği protein, cildin esnek ve parlak olmasını sağlar.
  • Beyin sağlığı: İnsan beyninin % 60’ı yağdan oluşur. Bu yağlarının çoğunluğu da Omega 3 yağ asitleridir. Balığın içerdiği Omega 3 yağ asitleri, beyin sağlığını koruyarak hafızayı güçlendirir.

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir