Balığın Faydalarını Artıracak Öneriler

shutterstock_395604358

Balık sunduğu faydalar ile öne çıkan bir besin olsa da balığı yanlış şekilde pişirmek faydadan çok zarar verebiliyor. Tam bir şifa deposu olan, Omega 3 gibi önemli yağ asitlerini barındıran değerli bir besin olan balığın faydasını artırmak için işte sizin için derlediğimiz basit öneriler;

Balığı kızartmayın

Balığın en yaygın pişirme yöntemi kızartmadır. Ancak balığı kızartmak balığın tüm yağı çekmesini sağlar ve maalesef besin değerini yitirmesine yol açar. Kızartma yerine ızgara, fırın ve buharda pişirme yöntemini tercih etmek hem balığın lezzetini artırır hem de daha sağlıklı olmasını sağlar.

Kılçıklarını atmayın

Balık kılçıkları fosfor ve kalsiyum içermesi sebebiyle sağlık için çok faydalıdır. Kemik erimesi, kemik güçsüzlüğü gibi rahatsızlıklar için şifa sağlar. Küçük balıkları tüketirken kılçıklarıyla birlikte tüketmek tüm faydasından yararlanmanızı sağlar. Elbette dikkatlice ve uzunca çiğnenerek tüketilmelidir.

Fazla pişirmemeye özen gösterin

Balığı haddinden fazla pişirmek protein başta olmak üzere birçok besin değerinin kaybolmasına yol açar. Balığın kuru ve sağlıksız olmasını önlemek için fazla pişirmemeye, balığın sulu kalmasına özen gösterin. Böylece vücut ihtiyaç duyduğu proteini balıktan doğrudan alır.

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir