A Vitamininin Önemi

shutterstock_635929748

A vitamini, beden sağlığında önemli bir yere sahiptir. 4 yaş ve üzeri tüm sağlıklı bireyler için günlük 800 mcg A vitamini alınması sağlıklı yaşam devamlılığı açısından önerilmektedir.

A vitamini hayvansal ve bitkisel besinlerde bulunması sebebiyle et yemeyen veya sebze sevmeyen kişiler için zengin bir beslenme yelpazesi sunuyor.

A vitamini içeren bitkisel besinler

Tatlı patates, ıspanak, brokoli, marul, havuç, domates, dolmalık biber, yeşil fasulye, lahana, pırasa gibi sebzeler A vitamini açısından değerli bir kaynak olurken kayısı, greyfurt, kavun, portakal, mandalina gibi meyveler de A vitamini deposudur.

A vitamini içeren hayvansal besinler

Yumurta, süt, peynir, balık yağı, tereyağı, karides, hindi eti, koyun eti, tavuk eti, somon balığı, ciğer, morina balığı karaciğeri gibi besinlerde ihtiyaç duyulan A vitamini bulunuyor.

A Vitamininin Faydaları

  • Diş, diş eti, kemik, cilt sağlığına olumlu etkiler kazandırır.
  • Akne tedavisinde iyileştirici rol oynar.
  • Bağışıklık sistemini güçlendirerek hastalıklara karşı bünyeyi korur.
  • Göz kuruluğu, iltihaplanması, gece körlüğü gibi rahatsızlıkları önler.
  • Cilt kuruluğunu önler.
  • Çocuk gelişimini destekler.

 

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir